• nublu

Vita hem del 5

www.blocket.se/vi/13110732.htm Har just lagt vantarna på skolbänk och vitrinskåp. Hoppas att affären går i lås bara. Så knöligt när det bara går att maila till säljaren!

Och ja, vitrinskåpet ska bli vitt och få nya knoppar!

• nublu

Gosh! Jag har ju Conrans bok på svenska. Köpte den på Åhléns bokrea förra året tror jag. Tror jag gav typ 149 spänn eller nåt sånt för den.

• nublu

Mimmi: En soffa vore inte fel heller. Typ en liten kökssoffa istället för en fåtölj... Återstår att klura på!

Nu är jag aptrött. Åt för mycket kräftor förut också. Det är nog sussadags här.

• nublu

Jag regerar på Blocket. Fick både stolarna, skåpet, vitrinskåpet och skolbänken som jag visade igår. Ska hämta hela klabbet i morgon och sedan är det måla som gäller!

• nublu

Jullan: Jag bor 30 mil från dig så det är inte jag som "nallar" dina blocketfynd.

Malins: Jag målar själv och maken får leva med att det inte blir perfekt. Och skulle han ha mage att klaga kan jag påpeka att hans tapetsering lämnar en del i övrigt att önska. Maken till fula skarvar får man bara leta efter!

Idag har jag målat små hyllor och fyndat på loppis. Skulle fotat förut men hittade inte kameran. Maken hade gömt den!

Men i kväll blir det bilder i bloggen!

• nublu

betti: Visst är det TRÅKIGT att måla egentligen. Jag tycker iaf att det är aptrist men resultatet brukar ju bli bra så det är ju värt plågan iaf.

• nublu

Myrorna i Skärholmen regerar ju. Det var min favvisaffär när jag bodde i Stockholm.

Svar på tråden Vita hem del 5