Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 5

alfas skrev 2007-09-25 13:44:47 följande:
    Hej hejVi håller på att renovera i vardagsrummet och jag har lite huvudbry...Var och beställde kamin idag, en svart Contura 550, och nu ska jag bestämma mig för om vi ska ha plåt, glasskiva eller klinkers/sten/granit (nerfräst i parketten)under kaminen?! Måste bestämma mig till imorgon bitti, då beställningen går iväg *HJÄLP* Vad tror ni blir snyggast, har sån beslutsångest som vanligt!?Väggen som är bakom kaminen, blir det panelskiva (pärlspont), vitmålad såklart, men vilken färg + fabrikat, behöver tips även här?!Övriga väggar blir tapetserade i en ljus ljus grå, nästan vit tapet...Så snälla är i desperat behov av era ärliga åsikter och förslag
    Vi har klinker i parketten, vid vår kakelugn. Jag tycker att det beror lite på vad du har för stil i övrigt. Plåt och glas kändes för "modernt" hemma hos oss.

Kakelugn.jpg

(Kanske inte en jättebra bild men det var den som fanns i galleriet. Vill du se ett bättre foto, så hör av dig. Jag ska iväg nu, men skriv i min GB i så fall)
  • Himmelbit
    Mufflon skrev 2007-09-25 15:06:34 följande:
    HEJ SVEJS!!!!Tittar in en sväng mest varje dag. Jag fullkomligt älskar era fina vita hus o drömmar!!!Tänkte fråga om jag fick "hänga" här hos er i tråden....Jag älskar allt som har med inredning och sånt att göra. Just nu till helgen tänkte jag tapetsera vardagsrummet, det ska bli jätteskönt!Letar dock fortfarande efter det rätta soffbordet, har köpt en ekeskogsoffa från ikea så nu får jag leta vidare...
    Välkommen! Klart du får "hänga här"
  • Himmelbit
    Fotograf Karlander skrev 2007-09-25 16:08:55 följande:
    HallojSitter här och väntar på en snubbe som ska komma o kolla på min Kamera o kanske köpa Är det någon som kollat i Jysk katalogen o sett den vita gardroben....funderar på om det kanske hade varit nått i sovrummet i nya huset
    Ja, jag såg dem i Jysk katalogen. Hoppas att de är lika fina i verkligheten för jag blev sugen på den smala byrån (att ha som nattduksbord). För jag antar att du menar den som heter Annika?
  • Himmelbit
    Fotograf Karlander skrev 2007-09-25 17:04:29 följande:
    Ja precis så hette den... 5 veckors leverans på Annika serien....
    Ojdå, har du sett den "på riktigt"?
  • Himmelbit

HÖSTKÄNSLA

Idag har det varit en riktigt mysig höstdag. Lite regn i luften och alla vackra färger i naturen lyser. Man kommer in och tänder en brasa och lite ljus. Myyyys!
    Tänkte dela med mig av min höstkänsla..

Höstkänsla 4.jpg

Höstkänsla 3.jpg

Höstkänsla 2.jpg

Höstkänsla.jpg

• Himmelbit
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-09-25 18:51:05 följande:
    Här kommer förenklad länk: www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=4
    Åhh, vad fint!
    Skumt men jag "kände igen mig" i huset. När jag tittar på planlösningen så inser jag att det är samma hus som vi har.. Skillnaden är att de har förhöjt väggliv och därmed en större övervåning, öppet till nock i vinkeln, vänt på köket m.m.
    Häftigt att det kan bli två så olika hus med samma "stomme".
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-09-25 19:43:27 följande:
    Jag snöar in på detaljer *fniss*... det fanns ett badrumsreportage i vi i villa i våras (tror jag). Ett stort, rektangulärt badkar och mycket vitt. Jättesnyggt och med en snygg sten... sån menar jag!
    Jag blir så imponerad av ditt detaljminne!!!!
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-09-25 19:51:03 följande:
    You can call me rainman! Sunna- jag tog en halvblank så den ska tåla lite mer. Funkar bra!Alfas- jag ska se om jag hittar någon bild på vår kamin. Tidningen gick i blått/ grönt/ vitt och det var en kvinna på omslaget vid ett badkar.
    *ha ha ha - asg * Man ska inte gärna möta dig i poker antar jag... 
  • Himmelbit
    alfas skrev 2007-09-25 20:03:57 följande:
    TACK alla sälla rara!Då står det mellan kalksten eller glasskiva, ska bara sova lite på saken. Kaminbutiken öppnar inte förrän kl 10 Då kanske ni kan hjälpa mig med ett till problem?! Har en bild i mitt galleri på lammskinn, vilket är snyggast? Våga inte säg det till vänster för det är redan sålt!
    Det i mitten - helt klart! Möjligtvis det högra om det ska ligga på något vitt t.ex. Men jag gillade det grå i mitten bäst!
  • Himmelbit
    lasseliten skrev 2007-09-25 21:12:15 följande:
    God kväll i tråden! Jag har knåpat ihop en nytt blogginlägg...Köket visas! Välkomna in! vittochbrett.blogspot.com/
    Sååå himla fint!! Åh det är ju helt underbart!
    Men var kommer kranen ifrån?

(Jag kan inte lämna kommentarer hos dig i bloggen....)
Svar på tråden Vita hem del 5