Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 5

Karamellfabriken- nej, det skulle bara vara fint! Bra när saker är lite oväntade!

Bea & Salmiak- trist när det blir så där med tradera. Det är verkligen ett lotteri.

NYTT INLÄGG, blandad kompott...
    mimmi-magnolia.blogspot.com/

• mimmi006

mmm... kulturbelysning har så fina! Men dyra förstås. Jag tycker att konstsmide har ett par hängande lyktor som är helt okej och dessutom billiga!

Jezzika skrev 2007-08-27 20:09:04 följande:
    Vi ska köpa utebelysning till garaget- har ni tips på några snygga?
  • mimmi006

Himmelbit- jättefint! Jag ska göra den svarta när jag får tid ! Blev sugen på en vit nu också...

• mimmi006

www.ordsprak.se/
    men det kan vara vackert med bara ett ord också, tycker jag! Något personligt som är "ert"!

JeaJea skrev 2007-08-27 21:06:31 följande:
    Nu måste jag skriva på min takbjälke, men kan inte bestämma mig för vad det ska stå, Hjälp! Den är i sovrummet och det är det första man ser när man vaknar.Gärna kärleksfullt och helst på svenska. Var var det nu man hittade ordspråk?
  • mimmi006

Ja, men nu måste jag ha en övervåning. Det kanske blir för många budskap på för få kvadrat... jag är nog fegare än du så!

Himmelbit skrev 2007-08-27 21:10:12 följande:
    Tack! Den svarta är också jättefin men jag är lite fegare än du... Jag skulle nog kunna ha en massa sådana kopior i hela huset....
  • mimmi006

Jättefint, visst är det kul när det äntligen lyckas!? Inte helt lätt...

numberone skrev 2007-08-27 22:27:04 följande:
    Vad tycker ni om min lite nypiffade blogg? Kommer med nytt inlägg imorn för idag tog det en evighet att få in en bild
    Sunmaid- jag tyckte att texten var fin sådär, tycker inte att den ska vara skarpare !
  • mimmi006

Instämmer! Och det där med stockholmsvit är lika olika som med färgkoden 0502-y, det är den gamla nyansen man ska sträva efter. Snickerierna brukar inte lysa vita mot den gamla... vi är ju några som har fått "fel" här nu och gråtit i tråden! *fniss*
    Värsta Supermamman skrev 2007-08-28 16:05:34 följande:

Malwa: Jag gillar färgen med ncs-koden 0502-y, obs absolut inte med ett S fram för så är den ful.
  • mimmi006

Oj vad ni har skrivit idag! Skönt att ni håller ställningarna !

Knyttis- lampan var jättefin och vilket pris! Fynd, fynd...

Fru Puffen- hoppas du inte läser det här utan redan är på bb!

Juliah- här är det kavat som gäller också. De är bäst, helt enkelt! Promenadskor med tjock sula ska det var på hösten och barnen ska kunna ta på sig dem själv! Nu stämmer det där sisådär... jag köpte ett par grisrosa adidas till Lisa förra veckan. Men hon var så söt när hon sa att hon ville ha springskor! Vinterskor köpte jag på rean för 100:- och de ligger i garderoben och väntar (Kavatkängor). Det är så skönt att ha sånt klart, även om det är trist att köpa på rean...

Lasseliten- underbara saker som du kan pimpa ditt kök med! Ingen blir väl förvånad om jag skriver att jag har klickat på den där klockan också, älskar verkligen den!

• mimmi006

Det är helt knasigt, men du ser skillnaden! Jag som gillar den "gamla" stockholmsvita, fick nästan rökhosta när jag såg den nya... krångligt va?

Malwa skrev 2007-08-28 16:51:55 följande:
    Verkar som om min färg är utan S! så då får jag väl hoppas att det blir bra nu då!Fick verkligen panik när jag såg allt det pastellgula.
Svar på tråden Vita hem del 5