Sunna skrev 2007-09-01 12:14:38 följande:
Hej hopp! Eller ja, riktigt så hurtig känner jag mig inte. Jag har gått och blivit superförkyld, väldigt tråkigt eftersom vi ska på Salamässan idag. (Massor med företag ställer ut samt att det är mycket för villaägare att kika på) Känner igen er i tristessen över hem och kropp. Jag är så trött och less på det mesta nu, så mycket vi vill göra och färdigställa, men pengarna bara flyger iväg. Trappen är halvfärdig, Pär kan inte slipa eftersom jag är sjuk och har ont i huvudet. Jag kan ju inte åka någonstans heller... Vi drog bort laminaten och plastmattan på övervåningen, eftersom vi nästan var helt säkra på att trägolvet under var i gott skick. Då visar det sig att tidigare ägare har gjutit betong(!) över golvet. Så nu är det bara att beställa att nytt trägolv för en sisådär 20000 kr! Vi har inte de pengarna i madrassen direkt..Höggravid är jag också, och sedan är det ju dags att gå in i "bebisbubblan" igen. Trots allt så är det ju väldigt mysigt. Men jag känner mig sååå risig!Sedan är jag ständigt arg på våra katter också. Det är hår överallt, jag måste dammsuga varje dag, de river sönder våra mattor, soffan, de kräks osv. Fy vad jag känner mig elak just nu! Kommer ihåg att jag var så här ilsk på slutet när jag väntade Sam också, så det är ju en period att gå igenom. FÖRLÅT för mitt oerhört trista inlägg, borde vara trevligare när jag ändå inte skriver här så ofta. Jag ska ta och läsa lite senare vad ni skrivit. Kram Sandra
Nej nej, man ska alltid vara ärlig, annars blir det bara så tomt och ytligt! Skönt att de är flere som skrivit av sig idag tycker jag. Man brukar ju alltid må lite bättre sedan och kunna se saken ur en annan vinkel kanske.
Själv hoppas jag att humöret svänger då den riktiga hösten kommer och äffärerna fått in sina höstkollektioner och inte bara har kvar massa skräp från i sommar som de nu. Då tror jag att jag får mer inspiration igen i alla fall - hoppas ni med!
Känner så igen mig över kattproblematiken, hår i mängder överallt, smutsiga matkoppar och spyor. Direkt sonen somnat om kvällen vill de ha sitt mys så famnen är aldrig tom.