• pulmones

Kan man vägra sugklocka?

den sekunden man är där så kanske det känns annorlunda.

min mardröm var att bli klippt, när jag födde så bad jag om att få bli det....blev inte det som skönt var . fick inte ens en bristning.

vid en senare förlossning var min mardröm kejsarsnitt, när jag sen var där igen så skulle jag tom kunna tänkt mig snitt utan bedövning bara det gick fort (blev urakut ks).

• pulmones

Tror inte man kan vägra viss behandling vid fara för någons liv...??.

jag kände inte att jag ens blev tillfrågat snitt, det var mer som ett anfall faktiskt.

• pulmones

ja, det har jag också hört....om man är med i någon religon kan man få det uppskrivet i journalen. Men jag tror att de måste stå så att inte läkaren blir stämd.

newatthis skrev 2007-08-09 14:07:14 följande:
    kanske inte, men jag skulle inte bli förvånad, man kan ju vägra att tex ta emot blod eller livsuppehållande åtgärder fast man behöver det?????Men som sagt, ingen aning
  • pulmones

ock då struntar dom i religonen....eller hur är det? *nyfiken*

får föräldrar vägra blod till sina barn?

Noklen skrev 2007-08-09 14:17:36 följande:
    TS: Jag har svårt att tänka mig att de kommer göra kejsarsnitt ifall de anser att det skulle räcka med sugklocka. KS är ändå en operation och det görs inte i "onödan".När det gäller att vägra blod så gäller det ju bara en själv. Är man gravid så handlar det om två liv.
  • pulmones

varför skriver jag religonen hela tiden?...det heter väl relion? haha

• pulmones

det BORDE man inte få.....KAN man ens neka sån vård till sina barn när man är där i den situationen?. Tror ni inte man går med på VAD som helst när man är i en sån presad situation?.

Noklen skrev 2007-08-09 14:50:01 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur det fungerar i Sverige... Tycker dock att det är märkligt att man i ett sånt fall "får lov" att ta livet att sitt barn. Vissa barn kanske inte överlever utan blod. 
Svar på tråden Kan man vägra sugklocka?