• marmelade

Missfall v.11

Behöver inte vara missfall! Hade blödning runt vecka tolv och ännu längre in i graviditeten. Blödde rätt rejält men var ingen fara.Han mådde hur bra som helst! Ring gyn, eller akuten om det är på kvällen så gör de ett ultraljud. Brukar inte vara någon fara om det inte är stora klumpar somkommer och man har jättesmärtor. En kompis hade blödningar genom hela gravoch ut kom en jättefin liten kille.Lycka till!

• marmelade

Jag blödde rejält. Hade ordentligt med sammandragningar (senare i grav och när vi kom hem efter en promenad så blödde det verkligen rejält. Det var ordentligt med blod i trosor och i toan. Så inga små droppar inte. Men det avstannade av sig självt efter några få timmar. Vill minnas att de sa något om att "om det minskar eller avstannar inom 4-6h och inte blir mer så brukar det inte vara någon fara". Minns inte exakt. Nästa gång: ring omedelbart till sjukvårdsupllysningen, vila och tänk på att om det kommer en blödning senare i grav och du åker in kan de stoppa upp ett eventuellt missfall. Men det är längre fram det. Ta det nu lugnt. Du ska se att din lilla bebis mår hur bra som helst där inne. Du kanske bara blödde från livmodertappen som jag? Ingen fara på taket. Blödningar under grav är vanligt utan att det behöver betyda missfall!!! Ingen vet riktigt varför men det är bara så. För vissa (i början av grav) är det kroppen som fattar lite trögt att det är en graviditet och får för sig att man ska ha mens. Du ska se att det går bra!!! Lycka till nu och berätta hur det går!

• marmelade

Runt vecka 12 hade jag mensvärksont och blödde ordentligt i toan. Tänk på att man kan få blödningar efter samlag också, om ni hade fuffens för er kvällen innan eller något... Så ta det lugnt med det ett tag i så fall...

• marmelade

Sänder en stor styrkekram och hoppas att du snart får en ny graviditet att glädjas över.

Svar på tråden Missfall v.11