• lajjalo

Missfall v.11

ts: här kommer en solskenshistoria till att peppa dig med!

vid min första grav för tolv år sen fick jag en störtblödning i v13. jag vaknade på natten och trodde jag kissat på mmig. kom in på toa, tände lampan och såg att det var blod! åkte till akuten på morgonen (ringde inte och kollade om de tyckte det var en bra ide eller inte, ville ha svar NU). väl där blödde jag mig igenom väntetiden på fyra timmar. via ultraljud konstaterades att min grav var som den skulle, livet fanns kvar!
    jag fortsatte blöda till och från i flera veckor i olika mängder, men sen stannade det bara av tvärt en dag. jag vet inte varför det blev så, men min graviditet gick superbra efter det!!!!

många varma kramar till dig från en som vet hur jäkla orolig du är just nu.
    men jag tycker du ska åka till mottagning ändå. det finns privata gynekologer du kan få akuttider hos om du ringer på morgonen. annars; åk till ditt sjukhus!!!

lycka till!!!

• lajjalo

det är nog inte så konstigt att du blöder när du blöder just på toa, så var det för mig också! alltid mest blod när jag torkade mig efter att ha kissat.
    det är väl egentligen ett bra tecken på sätt och vis; att det inte rinner annars?

lycka till iallafall!!!

• lajjalo

jag minns faktiskt inte om jag hade ont. men jag var väldigt rädd iallafall!
    magen molar ju och spänner en hel del när man är gravid i början, så det är ju väldigt svårt att veta vad som är vad. men när jag hade mitt missfall (i v5) så hade jag kramper och superont, men jag kaninte minnas att det kändes så med den första...

• lajjalo

jag ska tänka på dig imorgon.
    tusen lycka till!

• lajjalo

vad tråkigt!
    men ändå skönt att slippa oroa sig och fundera.
    många varma kramar till dig idag!

Svar på tråden Missfall v.11