Alkohol - Ingen mer än jag som tycker det smakar fan?
Är det bara jag som tycker att all form av alkohol smakar äckligt?
När jag var ung så söp jag, älskade själva berusningen över allt annat men jag tyckte att det smakade vedervärdigt och jag lovar, jag gick igenom hela sortimentet.
Öl var helt omöjligt att dricka, det smakade beskt, bittert, ja gammalt gubbpiss. Klarade faktiskt aldrig av att dricka mig full på skiten. Jag avstod hellre om det inte fanns något annat.
Vin tycker jag smakar outspädd saft, utblandat med lite fotogen. Starksprit smakar ren bensin.
Idag dricker jag inte ofta. Behovet finns liksom inte där. Men ibland kan jag tycka att det är skönt att dricka mig berusad en fredag efter jobbet, när allt känns bra, när jag är på ovanligt gott humör.
Då kan det kännas skönt att sätta sig framför datorn, skriva, lyssna på gammal fin åttiotalsrock, fyllna till och bli sentimental.
Men då dricker jag uteslutande starksprit, inte för att det är gott utan för att plågan blir kortare. Man behöver inte lika stor mängd för att bli berusad. En halvliter räcker gott och väl.
Så vad säger ni andra? Tycker ni att drycker som innehåller alkohol är gott?
Jag är helt övertygad om att om man inte hade blivit berusad av alkohol, ja då hade det inte blivit en så stor grej som det har blivit.
Få skulle köpa alkoholfritt brännvin om det fanns t ex. Det finns alkoholfritt öl och vin men det har aldrig blivit någon storsäljare mig veterligen.
Nej, jag tror att de flesta inte vill erkänna att de gillar att bli berusade. Därför så säger de att det är gott. Därför så ska drickandet alltid omges med en massa ritualer. Det är inte riktigt accepterat att säga att man enbart dricker för att man gillar att bli berusad.
Vill jag dricka något gott, då dricker jag juice eller läsk. Vill jag bli berusad, ja då tvingar jag i mig sprit.
Vad säger ni andra?