Inlägg från: MallaMojs |Visa alla inlägg
  • MallaMojs

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

fia - man ska ju vara liiite nervös inför UL Hoppas det går finfint!!

annhan - jag förstår att det börjar kännas långrandigt att vara där du är nu. Men tisdag är imorrn !!

FD - snart är det tooorsdag är sååå nyfiken på hur många det är i din mage nu!!!

Här är det ok, har haft en skön helg med barnvakt natten lör-sön... Sover ganska så dåligt, trots att kidsen sover...*suck* Ja, är det inte det ena så... Men, ny vecka, nya tag!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

Nizen - hej å grattis till vecka 11. Ska hålla alla mina tummar nästa vecka och fram till resultatet kommer!!

Till oss så ringde Bui och berättade att det var en pojke efter två-tre dagar och sedan ringde Sverker nästan tre veckor senare och berättade att pojken var bärare och jag fick komma in och "bestämma hur vi skulle göra"... Behöver jag berätta vad jag tycker om S

• MallaMojs
    ingenting - grattis Har visserligen hängt på Huddinge, men hittade det här frn min gamla presentation;

Att få bebis är inte alltid lätt...
    -vår resa-
    Midsommar 2005 Testar + *förväntansfull* Glad
    31/8-05 MKP på tredje försöket i vecka 16 *aj aj aj* Ledsen
    Analysen visar att Marcus i magen är sjuk i Gustavssons sjukdom. 
    20/9-05 *sväljer tabletter* 
    22/9-05 kl. 19.40 Marcus föds *rädd och stolt* Oskyldig 
    17/11-05 Marcus får sista vilan bredvid sin morbror *ledsen* Gråter
    23/2-06 Gen-labb KS Solna, info *hoppfull* Förvånad
    20/4-06 Nybesök till KS Huddinge inför
    IVF/PGD *skeptisk* Fundersam
    25/4-06 Hoppet tänds åter - Ingegerd ringer och frågar om vi vill testa en gång innan sommaruppehåll *lite lycklig* Skrattande  
    25/5-06 Dag 21! Sprayar med Suprecur 3 ggr/dag *på G* Räcka ut tungan 
    14/6-06 Sprutstart, Puregon 175 ie *tjohoo* Flört 
    19/6-06 Blodprovskoll nummer 2 
    Höjer dosen till 225 ie Puregon! 
    22/6-06 VUL
    Har en hel del äggblåsor, men de är små.
    Höjer dosen till 300 ie Puregon! 
    26/6-06 Plockad på NIO ägg *håll tummen nu!!!* Flört 
    30/6-06 Det blidde inget ET, då de enda två som vidareutvecklades var pojkembryon *knäckt* Gråter  
    22/9-06 Marcus årsdag *känns sorgligt men ok* Ledsen 
    26/9-06 Försök 2! Sprayar  Suprecur 3 ggr/dag *puffpuff* Glad 
    12/10-06 Blodprovskoll! *cool* Cool 
    14/10-06 Sprutstart, Puregon 300 ie *på G!!!* Räcka ut tungan 
    19/10-06 Blodprovskoll nummer 2, samma dos! Glad
    23/10-06 VUL! Fler blåsor än sist och bibehållen dos *jihooo* Cool
    27/10-06 Äggplock!!! *tjohooo* Räcka ut tungan 
    16 ägg *överlycklig* 
    31/10-06 ET och 2 tjejjer sattes tillbaka  *smaaajlar* 
    16/11-06 Testdag *optimistisk* PLUS!!! 
    6/12-06 VUL på HS - två små tickande hjärtan i varsin hinnsäck *lycklig*
  • MallaMojs

Ja, du har sååå rätt kloka Sogo Känns som om att jag trissat upp tvillingförväntningarna här Såklart får du inte bli besviken om där i "bara" är en, FD

• MallaMojs

Nizen - det kanske är "enklare" att bestämma för den sjukdomen än för min, och Sogos. Kan ju hoppas att det bara tar en vecka - även fast varje dag kommer kännas för lång. Vet ni vad ni kommer göra om det visar sig att barnet är sjukt? Har jag förstått det rätt så kan man väl vara mer eller mindre sjuk...rätta mig om jag har fel!!

• MallaMojs

Klart du inte låter ologisk - jag förstår precis hur du menar och jag hoppas verkligen att det är två i magen, FD - men, det är ju också ganska så vanligt att en bara försvinner - och ja, ett barn är en lycka, två ett mirakel Nu är det bara en ondag kvar, sen är det torsdag

Nizen - ok, jag har för mig att det fanns olika "grader" eller om det var en viss tid som man kunde tänkas insjukna... Hoppas att du slipper vänta!!

iliaca - håller tummen att brevet kommer med posten snaaart!!

• MallaMojs

Magnolian - Sogo sa häromveckan att när hon pratat med Huddinge så hade de sagt att deras barn var nummer 10 och 11 (eller något liknande... Hmm, hoppas jag får berätta det här?!! Sogo?) vilket ju känns som få, men jag tror att det är väldigt få som håller på med PGD i Sverige...fast sen så vet jag ju inte hur länge de hållit på där heller. Hmm, det här blev visst mest blahablaha

annhan - määä, vännen En massa kramar och alla tummar hållna här hemma. VUL på torsdag måste ju betyda tur dock, då FD också ska vul:a då

Kraaam till er alla andra - läser med halvt fokus

• MallaMojs

Sogo - jasså, så många?!! Wow... Undrar vilka mina är...inte är det någon som ringer å berättar det iaf Haha...

• MallaMojs

Gåsen? Hehe, låter som en kul person...inte!!

Vi har ju varit väldigt hemliga med PGD:n när vi väl höll på, orkade inte med sånnadär kommentarer (även fast jag tog åt mig av allt som skrivs här å i tidningar - tex om hur man med PGD specialdesignar barn (Nyhetsmorgon handlade om det en gång - och man var så j*vla onyanserade så jag skrev ett argt mejl, inget svar!))...men nu kan jag berätta om folk frågar (vilket de gör väääldigt ofta, typ "Hur gör man för att få tvillingar?" Jag brukar svara att provrörsbefruktning är ett bra alternativ med liiite spydig ton ).

• MallaMojs

Godmorgon... Jag blir ju såklart irriterad, speciellt på tex TV4 eller liknande, men jag tror att det är nästintill omöjligt att förstå för folk som kanske väljer att inte ha sex en ägglossning för man kan ju f*n inte få barn i den eller den månaden... Jag tänkte nog lite så också (stackars jag fyller ju i november ) tills det att jag förstod att det inte var så enkelt att få barn, inget man bara skaffar... Många nöjer sig med att bara veta om saker som rör just dom.

Hmm, lite morgonflumm från min sida!!

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!