IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
Apel, hehe. Välkommen tillbaks, tjejen!
Håll tummarna för mig imorgon. Dags för ultraljud för att kolla läget på äggblåsorna.
Natti natti, starka kvinnor!
Apel, hehe. Välkommen tillbaks, tjejen!
Håll tummarna för mig imorgon. Dags för ultraljud för att kolla läget på äggblåsorna.
Natti natti, starka kvinnor!
Tjolahopp!
Jag bloggar ju varje dag så jag glömmer bort att gå in här och rapporter. Tack för att ni tänker på mig. Det värmer verkligen! Nu är underbara.
Ultraljudet visade i alla fall cirka 12 äggblåsor, så några ska de väl få ut på äggplocket som blir av på måndag. Är ändå rätt spänd och nervös, men det är ju bara att följa med. Går ju liksom inte att bromsa upp det hela de dagar man känner lite smått panik. Och lika bra det, bäst att det går så fort som möjligt.
Om jag missar att rapportera här och ni är nyfikna får ni gärna läsa min blogg. Men jag ska försöka bli lite duktigare här också.
Puss och kram!
Det stämmer, Malla. Klockan 7.45 ska vi vara där. Inte alltför tidigt men vi har ju en bit att åka också. Värre blir det om det blir aktuellt med ET. Då får vi lov att åka hemifrån utan att veta om det finns något embryo att föra tillbaks. Blir för tajt för dem att hinna ringa tydligen, då de inte riktigt vet förrän precis innan om jag har förstått det hela riktigt. Men det SKA gå bra den här gången.
Tack igen för alla tankar!
Hej alla goíngar!
Nizen; håller alla tummar för er!
En liten rapport då...
De fick ut tio ägg varav åtta är befruktade och delar sig som de ska . Det var mycket bättre än jag vågade hoppas på. Nu är det bara en lång väntan kvar till fredag.
Kyoko; du är ju helt fantastisk på att skriva. Men det har jag ju sagt förr . Snart vännen, blir det er tur. Skaffa en hund vet jag. Ingen ersättning för ett barn så klart, men himla skönt att ha någon att pyssla om och lägga all kärlek och ömhet på. Det är verkligen myspys!
Här händer det inte mycket...
Nizen, hur har det gått?
Imorgon blir det förhoppningsvis ET för min del. Håll era tummar och tänk på mig vi ett-halvtvå-tiden.
Kram!
Dagens blogg
"Ruvardag 1
2+4
YES!!!!!
Jag ruvar för tillfället på två små pyren. Enligt läkarens rekommendation måste jag tillägga. Men såklart till min och M´s stora glädje. Enligt A på Huddinge kommer den ena bli en envis liten rackare . När läkaren skulle föra in embryona följde den ena med tillbaks ut, så han fick göra ett nytt försök. Det var du härliga A sa som hon sa. De sa också att det inte gjorde något att det blev så. Jag blev nämligen lite orolig. Men i det stora hela så känns det ju helt fantastiskt.
Av åtta befruktade kunde de göra analys på sju och av dessa sju var tre sjuka. Vi fick tillbaks två och om de andra två fortsätter att dela sig som de ska så hamnar de i frysen.
Känner mig hoppfull, men en känsla av panikångest kommer som ett skott emellan varven. Än så länge klarar jag av att kontrollera de känslorna och med en djup suck föser jag undan dem.
Officiell testdag är den 27:e september
Nu jäklar!!! "
Vet dock inte om det var några toppägg. Fick inga sådana siffror och jag frågade inte heller. Vet inte om jag orkar veta. Skulle det inte vara toppägg skulle jag säkert bara nojja över det. Nu är det som det är och de SKA göra mig på tjocken
taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaack!!!!!! för alla tankar!
Ni är underbara, tjejer! Vad skulle jag ta mig till utan er?
Erka; tack för grattiset. Vi får också både IVF och PGD betalt. Vilket landsting tillhör du? Jag tillhör Västmanlands. Har också hört att det skiljer sig lite mellan olika landsting. Hoppas att ni får hela "kalaset" betalt! Verkar konstigt annars.
Kram!
Sogo; jag brukar nog mest bli illamående och känna av stickningar i brösten. Ungefär som när jag ska ha mens vill säga. Brukar kunna bli lite varm om nätterna också. Luktkänslig och aptitlös är några andra biverkningar so brukar komma tidigt. Men jag vet ju att det är för tidigt nu att ha symptom, men jag kan inte låta bli att analysera allt ändå. Känner mig superlöjlig. Men men, bara några dagar kvar. Eller så några kanske det inte är, men ändå... Kände du av mer eller starkare symptom när du väntade dina tjejer?