Inlägg från: FångaDagen |Visa alla inlägg
  • FångaDagen

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Och här är jag.

Ja, det var ju jag som startade tråden när vi skulle påbörja vårt första försök. Och någonstans trodde jag nog att jag skulle ha en lite kotte nu. Men skam den som ger sig . Shit, folk i min omgivning har nog svårt att förstå att vi aldrig ger upp. But fuck them!!! Ursäkta mitt lågstatusspråkbruk!

Kyoko, du vet att du är i mina tankar och i mitt hjärta.

Klara, wow, två dagar kvar. Helt otroligt!

Nu måste jag gå och spraya. Kl. 08.00 och 20.00. Några minuter sen alltså. Inte bra.

Kram på er alla!

• FångaDagen

Hej tjejer!

Skoj att forumet blivit lite aktivare igen. Mycket tack vare dig, Kyoko Och jag håller med Klara och Sogo om att du alltid hittar de rätta orden (men det har jag ju skrivit till dig förut).

Klara, väntar spänt!

Anna, tänker på dig och hoppas att du snart får må lite bättre.

Och stora kramar till er alla här i forumet.

Och Kyoko, känner väl inte jättemycket av mitt sprayande än. Lite huvudvärk och humörsvängningar, men jag vet ju att det kommer bli MYCKET värre än så här. Men det är det förhoppningsvis värt denna gång!!!

• FångaDagen

Anna, självklart ska du skriva om sådant som hjälper dig att bearbeta det som hänt. Och strunta i om folk orkar läsa eller inte. Dem som orkar och vill beundrar säkert dig för att DU orkar skiva om det. Och jag håller med, visst är det ett skönt sätt att bearbeta allt det tunga och jobbiga på. Jag har också börjat blogga nu, men det blir mest en massa vardagliga saker märker jag. Har nog stoppat undan alla känslor långt under ytan någonstans. Men jag vet att de snart kommer att tränga sig på igen och då kommer bloggandet att få en annan betydelse.

Stor kram till dig.

• FångaDagen

Kyoko, skit också att inte frysisen klarade sig. Men jag tror som du, att det är bättre odds med färskförsök. Ingegerd lät ju SÅÅÅÅ förvånad och överraskad när jag sa att jag fått ett plus efter FET. Hon sa att det var de inte så vana vid när det gällde oss PGD:are. Jag håller tummarna för dig i alla fall för ett nytt försök snart och då hoppas jag att ni kan få genomgå en annan metod så att du slipper spraya i en evighet igen.

Kram till er alla!!!

• FångaDagen

Ja, T skulle fyllt 4 den 29 september. Känns helt ofattbart. Speciellt när jag träffar små coola killar runt fyra år och ser hur himla stora de faktiskt är. Det är en härlig ålder och på sistone har jag tänkt mycket på hur T hade varit. Vad han hade haft för personlighet, vilka små hyss han skulle ha hittat på, hur han hade sett ut, hur mycket han skulle busa med M och hur mycket han skulle mysa med mig. Det är tankar som väcker många starka känslor, men framförallt så känner jag av det tomrum i mig som finns efter honom. Tomhet och saknad. Mmm, det har varit fyra låååånga år med alldeles för många stora sorger. Men förhoppningsvis så vänder det för oss nu. Och jag önskar ingen annan att behöva kämpa så länge som vi gjort. Jag önskar er alla en liten (eller fler) omedelbums. Och Anna, visst är det så att saknaden alltid kommer finnas med en, men den tar en annan form och skepnad mot den du känner nu så snart efter. Och ibland brukar jag faktiskt tänka som så, att jag har ju klarat mig igenom allt detta, jag lever fortfarande, jag fungerar som en människa (för det mesta) och jag är inte hopplöst bitter. Jag kan klara allt!!! För i jämförelse med allt jag fått ta mig igenom känns alla andra hinder ganska små. Kanske är det just den tanken som gjort att jag klarat så mycket...

Tack iaf för att ni finns, vänner. Ni är en del i det faktum att jag tar mig ur sängen på morgnarna och facear varje ny dag.

• FångaDagen

Ojsan tjejer. Här händer det grejer vill jag lova. Och en massa bra grejer. Wiiieeeeee!!!!! Grattis till er alla, detta är ju hur stort som helst.

För min del går det rätt bra. Har fått datum för sprutstart den 28:e, på tisdag alltså. Känns bra. Skulle tro att ÄP borde bli runt den 7:e september. Om det går bra så långt vill säga.

Kyoko, du har en helt fenomenal förmåga att skriva så fina ord till oss alla. Förstår att det måste kännas tungt för dig nu. Men jag hoppas att ni snart snart snart får klartecken att köra igång igen. Vill ju ha med dig på resan.

• FångaDagen

Kyoko, sprutpremiären gick ju toppen. Känns så skönt att vara igång. Nu är det strax dags för spruta 3.

Kram kram!

• FångaDagen

Fia, här har du en som hjälper till med kartongerna. Själv har jag flyttat ett antal gånger för många, så jag vet exakt hur jävligt det är. Hoppas att allt flyter på så bra som möjligt dock!

Kram!

• FångaDagen

Hej svejs!

Malla, sitter precis med handen på min svullna mage . Det borde ju vara ett gott tecken. Var och tog blodprov idag och allt såg bra ut. Ultraljud blir på fredag och om det ser bra ut då så blir det äggplock nästa måndag och ET fredagen den veckan. Jag blev så nervös när jag pratade med HS och fick dessa tider. Har ju liksom förträngt det hela ganska bra, men nu kom det liksom ifatt mig och jag blev supernervös. Men det ska väl förhoppningsvis gå vägen denna gång...

Kyoko, vännen, jag förstår hur det känns för dig. Att du liksom blir ifrånsprungen precis innan mållinjen. Och jag vet också att det är en supertung känsla. Och som vi sagt så många gånger tidigare så är ovissheten det enda som är jobbigare än väntan, och du går och väntar i ovisshet. Läste din blogg också och ser där att du har det riktigt tufft. Men de vänner som klandrar dig för det vet helt enkelt inte bättre. Det tar tid att läka sådana här sår, och för mig och säkert för er alla här inne så kommer såren aldrig riktigt att läka. De får bara tillräckligt med hud för att inte blöda, men de finns ändå där och skaver och värker. Men det blir ändå lättare med tiden och det kan jag säga trots att jag hela tiden utsätts för nya stora och svåra sorger. Jag kan inte riktigt förklara det, för det borde vara tvärtom, men... Eller är det bara just nu det känns så? Jag vet ju att jag så ofta sagt att sorgen inte blir lättare utan bara större och större för varje misslyckande jag måste ta mig igenom. Ja, jag vet inte... Men jag vet att du kommer fixa detta, Kyoko. Jag skriver det igen och det kommer från dig "Det är alltid för tidigt att ge upp".

Puss och kram!

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!