Inlägg från: svirvel |Visa alla inlägg
  • svirvel

Österbottniska tråden 10

äsch Naana va frissamt!
    ja får no säg som veralena ja at he finns nästan alltjämt ti väli på tå i e fråga om na sköitas. man föstar no säkert int ti va tillräckligt tacksam fö he - nästan så man var liti iritera imilla

Vi ha nu had lillkillens småkusin på besök. He a viri trevligt, men tydlgen liti tungt, eftersom e bara to 2 minut ti få lillkillen ti somn baket

Ja e alldeilis upp i varv jär. Ja ska byri dra en valpgrupp ikväld o he ska var så rolit!!! Hoppas bara at e halder upp tå, så ja sku slipp dömde böuko regnkläde!

• svirvel

LCroft skrev 2007-09-14 10:24:25 följande:

en lillan tankeställar åtminstoni

tussimamma - precis såde har ja alltjämt viri o, o kober alltjämt ti vara Måst få säg at pojken din e grömt mogen tå a föstar at he e ita a ska, å int iställi var ilaka o frissam!

Ja ha rej konstatera at lillprinsen jär vi oss visar sama tendenser
  • svirvel

från d ena ti d femte...

Når byri man märk om båni e höger- ele vänsterhänt?

• svirvel

tack m00min!!

vann hitta du hede?
    ja tycker isak använder vänsterhande grömt, så ja vart nyfiken... ha e ju visserligem bara knappa 10 månar ännu.

veit nan hu myki dehär har me ärftliheit o gene ti göra??

• svirvel
    tussimamma skrev 2007-09-14 14:22:51 följande:
    för di sa vi måst lär a ti använd ein hand å att int di veit om ha e höger el vänsterhänt
    Hede skriva ju Elton o mamma o jä fyri

... men ??? vafö sku di måst använd bara eina hande??? int föstar ja helder.
  • svirvel
    Lolita82 skrev 2007-09-14 14:29:03 följande:
    Veit int om he e ärftligt , min flicko e 2år + , å hon använder vänster handen ti allt, hon iter, klipper me sax å ritar me vänster. Å varken jag eler gubbi har na vänster händta i generationen fyri oss...
    på odi sido som m00min länka till så hitta ja ett svar:
    "I familjer där bägge föräldrarna är högerhänta blir i genomsnitt 9 procent av barnen vänsterhänta, i familjer där bägge föräldrarna är vänsterhänta blir i genomsnitt 26 procent av barnen vänsterhänta och i familjer med en vänsterhänt och en högerhänt förälder blir i genomsnitt 19 procent av barnen vänsterhänta."

så liti har no gene me saken ti göra.
  • svirvel

va er e ja läser ???

nan har gubbi ut o sök ett bjön ja sku SÅ vila si en bjön på riktit, men ja vill no helst sita i biln!!! (int bara helst, utan ABSOLUT!)

o na ader ha blöd ner heila akuten äsch Maja - hoppas du får sova o vil imoro! e gubbi heim? ele har du nan som kan koma o sköit?

nu ska ja drick en cider, lördagen ti ära

• svirvel

tussimamma skrev 2007-09-17 16:34:10 följande:

Ja sa åt men pojk tå ha kom heim me lappi å va eld å lågor å vila ja sko lägg namni undi, att om ha komber ihåg i ännu baket hälje (he va en torsdag) så lägger ja namni.
    Jisses va brai tips! Hede ska ja skriv upp så ja kan använd sama om en 8 år, ele når di nu byri me massa fritidssysselsättninga.
Svar på tråden Österbottniska tråden 10