Österbottniska tråden 10
...nu ser jag att beibikär skrivit in det här också... Nå, nu har ni i alla fall fått receptet!
...nu ser jag att beibikär skrivit in det här också... Nå, nu har ni i alla fall fått receptet!
Lilla my - försöker du dig på nåt rekord eller?
Grattis tussimamma och välkommen hem! Kul med en flicka kan jag tro.
Stinky - jepp, jag har också firat kanelbullens dag idag! Vi fick en kanelbulle till efterrätt vid arbetet dagen till ära.
Gomorron i tråden! Tror det är första gången som jag är först in och skriver! Har höstlov två dagar och då är man ju förstås pigg redan från morgonen... Nå, lika bra det, ska hoppa på en buss in till stan och möta föräldraskapet som kommer med tåg. Det lär bli en IKEA-dag idag...
Lilla My - nä suck! Det var ingen bra betjäning!!! Förstår verkligen att du blev arg!
cia - Grattis till 4-åringen!
Heja, heja LCroft! Vad har du för mål?
Tjorven - nog måste du ibland kunna unna dig själv något också, så sluta med det dåliga samvetet.
Här har vi haft en skön lördag. Länge sen vi haft en ledig lördag tillsammans, oftast har gubben varit i jobb då. Härligt väder har det varit också.
m00min - nu är det fixat! Bra att du sa till.
Är det nån annan som startar/startat en "öb-tråd" så meddela mig så sätter jag in länken i ts.
Trevlig helg allihopa! Hade hoppats på att få ha hem gubben i helgen och ev kommit norrut, men nu ringde de just och ville ha honom i jobb. Utan bil blir jag också, men kanske det blir billigast så...
Ikväll har jag varit in till kyrkbyn (Hesa) med en arbetskompis och se på Colorado Avenue. Lite kul att se en film på dialekt!
Sen ringde gubben, som jag trodde var i jobb, och meddela att han var på väg till TYKS. Diskbråck som bråkar igen... Suck! Så här sitter jag nu och väntar på att få höra något av honom. Ingen bil har jag heller. Får väl ta tåget till Åbo i morgon.
Alltså gubben hade ju farit till TYKS då ryggen krångla. Han hade smärtor i ryggen, benet domnade och han kunde just och just gå. När han kom till dejoureringen vid TYKS, iklädd arbetshalare och allt, så frågade de om han har remiss??!! Nä, det hade han ju inte. Nå, sa de, då tar vi inte in dig! De gav en karta i handen och visade till vilket sjukhus han skulle. Hallå?! Till all lycka var en arbetskamrat med och kunde skjutsade honom till nästa sjukhus. Där fick han ordentligt med smärtlindring. Klarade av att gå och stå lite bättre idag så han fick komma hem.
Sindi - VA? Två månader? Skulle ha sagt att du började för två veckor sen! Otroligt vad tiden går! Hur trivs du med att vara i jobb nu då så här efter två månader?
...håller på med en, men har du redan lagat en adrianna?
Ok brudar, välkomna över!
(Det tog en stund måste göra lite detektivarbete, hoppas alla öb-trådar är med nu. Hör av er om någon saknas!)
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m26562686.html