Österbottniska tråden 10
Oj millami va gullig han är!
Oj millami va gullig han är!
jossefina - har det löst sig med bordet? Hur fort sku du måst ha det?
Nu finns länken till nya recepttråden i ts också.
Nå sidu de va ju just de som ja känd... Men i så fall måst du vänt ca 2 veckor. 90 x 55 cm, visst e de det du vill ha?
nicolinus - voj nee! Jag ber för hela lillkillen och hela familjen!
sorry ett "hela" för mycket, men de e ju int det viktigaste nu...
jossefina - så bra om jag kunde hjälpa till att förgylla din kväll!
På tal om rotfyllda tänder, jag har en rotfylld tand som ha börja bråk. Hur är det möjligt?
Voj harmi Lilla My då vi bor så långt från Sandsund nu. Sku ha varit kul med en pianoelev! Grattis förresten! Vad är det för märke på pianot?
carmela - få se om han inte blir en riktig trumpetist ännu! Hälsa åt honom att övning ger färdighet. Jag ska lära mig spela trumpet ännu nångång i livet, han kan ju vara min lärare sen då.
Idag blev jag bestulen på 70?. En utländsk kvinna rusade på mig med och gav mig två rosor. Jag frågade om jag får dem, men nä hon prata nånting obregripligt och skulle ha pengar till sin lille son, som hon hade bild på och som var sjuk. Nå, jag tänkte att ok en ros kan jag väl köpa och tog fram börsen. Hon klängd upp efter mig hela tiden och pratade på. Hon fick en slant för rosen och sen gick jag iväg. När jag senare skulle stiga på bussen och tog busskortet ur börsen märkte jag att sedlarna var borta.
Så nu har jag lärt mig att man inte skall vara vänlig här i storstan. Nå, tur att jag har kvar börsen med alla kort i alla fall!