• mimo80

Österbottniska tråden 10

Åhå...kombe just från arbeiti.Had liiti båne idag så vi fick städat o så var ja ti bibban o låna ny böcker ti läsa..kul!
    Strax före ja sluta så blev en ungdom påkörd i korsning vi dagis så branbil o ambulans kom dit.Tror int he va så allvarligt...

Nu kombe hade gubbi min me na vietnam mat...mums!Ha vila int ha na kålgryt från arbeiti ens idag...konstit va?

Usch va he va kallt idag,märks no att vintern e på kommand,men he bruk ju va kallt på höstmarkna!!Å jämt ti min födelsedag e svinkallt!Brrrr...

• mimo80

Gäsp!Ho-ho vilken lång dag...fått känn på hur e ti va "mam" en hel dag typ...känns no man int e van ti ha na bån me se på fritiden.
    Sköit lillebror min idag.Vi va ti markna no å,råka på Sindi o Rasse! Vi va int na läng tå he va så ISKALLT!!!Brrr...
    Så va vi ti Prisma å handil o heim me he o san ti macken o ita,tär ja råka Beibikär med fam. Så va vi et varv ti Lepplax o så heim ti vårt,tär vi laga undan blomlådor o höststäda liti på gåln,leikt me kanine o va ti en lekpark.Tå kl. 5 kom di et han.
    Så nu ha ja ve på länk me hundn å nu ska ja bara vara resten åv kväldi o ita billi choklad som ti had fö 99 c. vi prisma idag!

• mimo80

Maja t: jå,choklad blir e nog...
    Ja,å fast ja arbetar 8 h. me båne om daga så ere ju en helt annat sak att ha dom i 24 h. Man får ju fara heim baket domde 8 h. å behöv int ta me dom heim... Men,no vänjer man se me att ha dom san å tå he dax tror ja!

• mimo80

Maja....har sista beck på kommand nu.... Yes!

• mimo80

Blommor,jaaa...he fick ja idag åv gubbi miin

Så va den söndan o helgen slut tå...vart for he??
    He ha bara regna heila dan...had fullt upp me kaffifrämmand heila dan.He e tur he langt ti nästa födelsedag,man blir så trött åv att fyll,ålderdomi pust!Bara 3 år ti 30!Iccck!:-/Nu sku ja behöv fa ut o ga me hund igen tå,mörkt o regnot ere...usch men har man hund så måst man ut i alla väder..

Maja T:Trevlig beck film skådas!!! Gubbi min tyckt du va så trevlig,tyckt vi sku måst bjud er hiid på kaffi.

Trevli söndas kväld!!

• mimo80

In o kukkar ett varv igen.
    Just iti grillpanno o skåda på ensam mamma söker...blir snart ti fa o sova,om man ska ork upp na i moro.Ve full rulle hela helgen.
    Tar på dehe att bli ett år äldre....gäsp!

Maja T: jasså bastu...he låter ju varmt o mysigt!He e int ofta man blir bjuden på he...

Svirvel:Ja,just så...välkommen tibax ti kvinnornas värld!Känner ign me bra i hede om för små bindor...Blä!Men såde ere bara nu..

• mimo80

pssst...beibikär...ja åt just upp sista chokladbetano åv platto ja köpt igår... Mums va gott!

• mimo80

In i kukkar ett varv såde baket arbetsdan...
    Min kollega fick baby siin igår nu!!En liten flicka!

Sku måst laga na mat så fara ti Lepplax ett varv...

• mimo80

In o kukkar ett varv såde på lödas kväldi...

Ha int gjort na skillt idag.Vari ti sundby å skåda på arbetskaveris husbygge på etmeddan o så va ja ti Prisma et en lättvaderar dräkt!Tänker int sta å frys na på arbeiti!!!!
    Prova den just tär ut tå ja va o ga me Salli,varmt o skönt!

Veit int va man ska hitt på nu tå?He kombe ju int na bra i tv ens... Hfrmmm...
    Nåja,deal or no deal kombe ju 9.
    Trevli kväld!!

• mimo80

Ebbelina:Jodååå...visst ska man njut tå man e ledi
    Men e du jobb du...he va ju int så kul!Men va kan man...ska du va läng till ikväld?

Maja t:Ja,visst lämna he konstit!!Men no ere han gullo hade Gunvald!He va så synd om han i början...men san blev e liv i han! Vi skåda första beck igår,man sir no att Gunvald ha blivi äldre på 10 år!Kom int alls ihåg hade första.
    Ni får låna Wallander nu tå!!!

• mimo80

Gratti Issa o mirremamma!

vill å veta moomin.

• mimo80

Lills my:Min for ti korv göran.... Vi veit hu vi gö me domde gubba våra!

• mimo80

In o kukkar et varv...

Vi ha vari ti vilttorpet idag o ita,he va sista helgen di had up nu fö i år...gott va e o mätt vart vi!

Blir ti säss ner nu framför tv o ita liti choklad...
    Ensam mamma söker komber ikväld....

Svar på tråden Österbottniska tråden 10