• mimo80

Österbottniska tråden 10

Voi ho-ho man ska int va na mang daga bort från trån för man har ju hu mang sidor som helst ti läsa i kapp...

10:onde tråden!Wow!!!Va vi e dukti!!!

Jär klipper gubbi gräsi nu,å ja sitter jär.Kanski sku e va bäst ti fa ut o skåda på i ställi...??

• mimo80

Hej hopp fallera:Javisst kom ja på cykel där idag!
    Bäst ti pass o på peed så läng e så de bra väder!Har ju int så langt heller...

Lcroft:Läste om korv-görans maten diin o ditt dreglas över unga pojkar... hade gubbi miin hälsar åt de du håller på att bli gammal!

• mimo80

Ja he e no kvaft nu tid ut o regnar gör e nu i alla fall jär i jeppis....he kom ordentligt jär på dan me regni!

Millami:Åska e i sundom i morse?Bor mamma där el. nån annan du känner?

Sluta halv 6 ikväld,o så for vi et kebab med bröd till korv-görans.Usch,di had så äckli sallad ikväld,kanske den blivit så av hettan??

• mimo80

Tussimamma:He ju bra tå du får i de na "mat"

• mimo80

Ja har det lungt o skönt här ikväld å...ensam hem..

Första helgen nu på hela sommaren som ja har ledigt hela helgen!!!Sovd ti halv 11...så skönt ti få sova ut en gång!
    Vari ti vilttorpet o äta idag,vari ti prisma o handel,å städa hela huset grundligt!Pust!:-O
    Å nu ikväld va vi på skogspromenad salli o jag...1 1/2 h. Liiiti skönt va de!

Åh...ja e snart nere på mitt delmål 2 i min viktmiskning!!!
    Å snart blir det semester för min del!Yes!!Får snart böri pack inför resan...måst köp na ny kläder...

Trevlig lödaskväld ti allihopa!!!!

• mimo80

Alma:Tack!!!5 kg. till så e ja i mål...

• mimo80

Vi ha vari på kommun travi ikväld i Bennäs.Tär ja råka på Alma!
    Å hennes söta barn! Eller hur va de ja sku skriv...???
    Å tå va ni två andra å som ja int kombe på na vem ni va..men..

Tå vi kom in ti stan va e två ambulanse som stod å blika vi postkontori vi korsningen södra tullen.He va no nan som had peeda omkull,nån som jad plocka svampa...

Ne,om man sku skåda på "morden i midsomer" nu o san fa o sova.

• mimo80

Ja kombe från viktväktarn nu...voi jissus va grömti folk he va tär!All ska h bort semester kilona nu!
    Ja had gatt ner -3,7 kg. i sommar!Inte illa...
    Men ja e meir stolt öve gubbi miin..-7,7 kg ner i sommar!!!!
    Får böri skåda et nu så int nan tar han från me tå ha blir såde snygg!!!

Vi va et mat ti vietnam grillen för att fir hu dukti vi e!
    Å igår köpt ja kläde åt me själv...
    Om 2 ve. far vi ti grekland!

Voi arma regn,å hundn måst ut...åhhh...

Svar på tråden Österbottniska tråden 10