Inlägg från: Lindilididda |Visa alla inlägg
  • Lindilididda

Österbottniska tråden 10

jeremias mamma: vad roligt att du fått hålla lillillen din!

Har inte haft livmoderinfallamtion...måste ju ha haft ont! Var det därför lillen kom tidigare?

Men trött är jag oxå, med ständigt ont i ryggen och nere i magen! Men tröttheten beror antagligen på att jag sover som en kratta, ryggen för att den bara ÄR sjuk och magen...ja kanske det växer och är sammandragningar..?

• Lindilididda

Om domdär som säljer rosor...dom bruk ju ofta visa bild på sina "sjuka barn" eller ha ett barn att springa med domdär rosorna..man tycker ju genast mycket mer synd om det är ett barn som springer å ber om pengar. Men så ser man att pappan eller mamman står nånstans nära och väntar på pengarna...

Visst är det synd om dom som måste "överleva" sådär...men vet ni...di har det nog bra i Finland...di får både stöd från Kela och Socialen. INGEN är pengalös i Finland.

Nu låter jag som världens rasist, det är jag inte..jag vill hjälpa människor som har d dåligt ställt..men då dom ska lura männsikor på pengar och stjäla av dom som vill hjälpa är låååååågt!! Grrr.
    Och dessutom då man själv e hemma me minimal månadspeng så blir ja sååå arg på såntdär..hut täcks dom??

Så, då har jag avreagerat mig!

Solrosen: vi renoverade vårt kök förra sommaren. På lådorna har vi dom liggandes och på dörrarna ståendes. Hur fint som hells tycker jag. För vi har ganska lite skåp...så det blir inte så oroligt.
    Men min bror som renoverade i somras satt alla sina liggandes...hos dom ser det bra ut för dom har många skåp och ganska "små" sånna...

• Lindilididda

Ha nån av er varit till Ideaprk utanför Tampere? Finns e nå kul där för en som älskar inredning å snart ska ha en bebis? Å så gubben då som gillar elektronik å sånt konstigt

• Lindilididda

moomiN: tack, men där har jag kollat! vill bara veta vad ni tycker! är det så bra som det ser ut?

• Lindilididda

missalibagirl: haahahaaa...d va ganska häftit klipp! man bord ju int skratta! usch va hemst, stackas tjej! men hon klara ju situationen ganska bra

tänk om man själv sku va me om nå sånde!!

• Lindilididda

GRATTIS:

*Vågen till tjejen!

*Stinky på födelsedagen!

*och till Tåfslans barn!

Idag har jag vart till rådgivningen.. har IGEN gått upp 2kg på 2 veckor! faaaasiken!! he får sluut nu!

allt var annos helt ok, trycke had gått upp men int nå farligt. he som börja oroa min rådda-tant va att mitt magmått inte växer!!
    jag hade samma magmått, 28cm som för 2 veckor sedan! och jag är i vecka 34+0 idag!! fy va orolig jag är! vad kan det vara för orsak ti d? är bebis sjuk?
    ska senast på tisdag till läkare för att kolla hur stor bebis är..kollar dom det med ultra? fy fan va orolig jag är...

• Lindilididda

Naana och Joffan: jo, min BM vila oxå att ja ksu ha fari på ultra direkt...men då det finns 1 hel läkare på hvc som kan kolla så fanns d ju såklart inte tid förrens på tisdag!

usch...hoppas hoppas att allt är ok...

• Lindilididda

Naana: vart ska man vända sig då? till sin BM eller direkt till mödrapoli?

jag e så rädd att di tycker man e fjantti..

• Lindilididda

millami: så du tycker jag kan åka in om ja oroar ihjäl mej??

BM sa att ja ska va vaksam på att bebin rör sig med jämna mellanrum! iiiik! d lät ju på henne som om den ska dö när som hellst!

Svar på tråden Österbottniska tråden 10