Inlägg från: la Demoiselle Snorque |Visa alla inlägg
  • la Demoiselle Snorque

Österbottniska tråden 10

ellen h tack det var barnskor jag tänkte på!   var kan man köpa dom, finns dom på CM eller är det shoe stop eller nåt annat?

nicolinus Ok, får hoppas stl finns när vi kommer dit, annars
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Engla-Li 051023 och bebis BF - November 07 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • la Demoiselle Snorque
    Mamma åt Issa skrev 2007-09-20 12:39:33 följande:
    LDS... på halpahalli kostar röda kuoma 24.90 nu just
    Oj, det var inte dyrt! Är det för att det är chock dagarna eller har dom så billigt annars också? Kommer mest troligt dit inom en snar framtid.
  • la Demoiselle Snorque
    Mamma åt Issa skrev 2007-09-20 12:44:23 följande:
    LDS... ja vet inte..d hade int chock dagar då ja va dit o då hade d d där priset så ja antar d har d hela tiden... förra året kostade d 28,90 tror ja så runt d där borde d vara...Vi måste skaffa ett par åt Isabelle vi me...men ja sko vilja ha svarta
    Nå fast jag måste betala 30 euro så är det ok! Här tittade jag på ett par på wedins, 550 kr. Så man får ganska mycket billigare i finland med andra ord. Vill också ha svarta!
  • la Demoiselle Snorque

Måste och måste Dom ska tydligen vara riktigt bra, lätta för barnet att gå i, ta på/av och varma! Ska även gå att tvätta dom i tvättmaskin! Ja det är vinterskor.

Karttu skrev 2007-09-20 19:49:36 följande:
    Dömte Kuoma-skooa, ir he naating man sku måst skaff? Va ir e som ir så bra me töm? Ir e vinterskoa?
  • la Demoiselle Snorque

Millami Vad bra, då ska jag roffa åt mig ett par när vi kommer

• la Demoiselle Snorque
    xxxx skrev 2007-09-21 09:14:55 följande:
    Ja ha fundera på ti köp Kavat vinterskoan åt Nathalie ja i vinter. Ere naan som haar na erfarenheit åv dem?? E di väärt 50-60euro??
    Här har nästan alla Kouma åt sina barn. Dom betalar 50-60 € för ett par och vad jag sett/hört/läst ska dom vara bättre än kavat. Vad det är för skillnad vet jag inte. Men om jag skulle vara du skulle jag köpa Kuoma, som dessutom bor i finland och får dom sådär billigt!
  • la Demoiselle Snorque

Nu har jag kikat på kavat och vissas åsikter om dom är att dom är hårda, kalla, tunga och att barnet har svårare att gå i dom än te x kuoma som är lätta. Finns säkert dom som tycker annorlunda, givetvis men jag tror stenhårt på kuoma ..finsk kvalite  

Hayzel skrev 2007-09-21 09:23:51 följande:
    Naan jär som har beställt en namnskylt ti båånvagne? Vannifrån a ni beställt?
    Jag har beställt en..men nu minns jag inte varifrån. ska kolla!
  • la Demoiselle Snorque

verkar som att åsikterna går isär gällande kuoma, men vi kommer satsa på ett par i vinter iallafall som det verkar som. Få se då nästa år om vi gör om samma "misstag"

• la Demoiselle Snorque
    GRATTIS augustibrud!! Nu är jag allt bra sugen på att den här bebisen också kommer ut nåja, vi ska till jeppis först men sen så (om man ändå fick bestämma det själv säg)
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Engla-Li 051023 och Gravid i v 34 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • la Demoiselle Snorque
    cia du har skickat massa konstiga saker åt mig som jag inte har nån ANING vad jag ska göra med Vampire, Glitter box..öööh?! Fattar NADA. Vad är det för nåt? har typ 20 st såna förfrågningar och fler kommer. Fundersam
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Engla-Li 051023 och Gravid i v 37 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • la Demoiselle Snorque

Meh, jag vill också ha Martin Stenmarck. Tycker han är en läckerbit Räcka ut tungan Skrattande "Fick" Skarsgård, inte mkt att hänga i julgranen

Roligt att höra Mamma åt Issa!

(¯`°?.¸ ღ ♥ Engla-Li 051023 och Gravid i v 37 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • la Demoiselle Snorque

Ang. Pop så vet jag inte om jag tycker dom har så mycket bättre kvalite än HM och Lindex. (på tröjor, bodys) Tycker alla kläder blir blaskiga i färgen, kanske jag som tvättar fel??! Har vinteroverall och windstopperjacka därifrån och dom är SUPER. Dyrt förstås men värt det, enligt mig

(¯`°?.¸ ღ ♥ Engla-Li 051023 och Gravid i v 38 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • la Demoiselle Snorque

zonterapi... det har jag hört om, men VAR ligger punkten? kan jag månne be gubben massera?? Gått in i vecka 40 nu så nu tycker jag att den här vår kan börja komma ut nu också...

(¯`°?.¸ ღ ♥ Engla-Li 051023 och Gravid i v 40 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • la Demoiselle Snorque
    snacket82 skrev 2007-10-29 13:36:31 följande:
    lDS he finns int na direkt punkt fö att lägg igång en förlossning, men tryck på insidan av foten, vid hälen strax under "knylo" där sitter livmodern,så kan du åxå zona ryggraden som ligger åxå på insidan av foten längs ut med foten från hälen uppåt mot stortån, där känner du att det går ett ben, dra utmed det , ´men viktigaste punkten är nog livmodern, så kan du åxå trycka där akillessenan sitter, där kniper du med tummen o pekfingret, där ligger åxå livm, äggstockar.om du vill prova så gör du det på ditt eget ansvar,
    Då vet jag vad gubben ska få göra när han kommer hem! Och inte kan det väl hända något förutom att förlossningen kommer igång?! Tänkte då du skrev "på eget ansvar"
  • la Demoiselle Snorque
    skogsduvan kom och uppdatera nu

själv har man bf imorgon men INGEN bebis. surt sa räven...
Svar på tråden Österbottniska tråden 10