Inlägg från: la Demoiselle Snorque |Visa alla inlägg
  • la Demoiselle Snorque

Österbottniska tråden 10

WT är inte något jag heller stött på förren på fl, fast jag bor i sverige Tur att man inte bryr sig så GRÖööÖMT

Tåfslan, jag såg ju dig igår och jag tycker du är skitsnygg trots ditt oblinkande öga

(¯`°?.¸ ღ ♥ Engla-Li 051023 och bebis BF - November 07 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • la Demoiselle Snorque
    Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2007-09-03 20:39:57 följande:
     La mademoiselle snorque....nu måste du nog a/skaffa linser b/höjja styrkan på dina linser...var allt annat än snygg!!
    Nej tåfslan! Linser har jag och styrkan är precis rätt.
  • la Demoiselle Snorque
    jossefina skrev 2007-09-05 11:12:05 följande:
    Veit ni om he gar ti beställ ele ska ja kall i reserver nating vi IKEA? Alltså jag beställder o betalar på näti, men na ader hämtar paketi mett vi IKEA.Ja sku vila ha et LACK soffbord å föräldra min far ti lappland snart å va ja fösto sku bussn stann en stånd vi IKEA. "Va bra! Tå kan ja beställ et soffbord me er tan." sa ja.Men di verka int na intressera ti byri sök ett na tavara tär."Fösta gango man far er he no mest fö ti skåda" fik ja hör.(Di er liti omständi bla. för et mamm siter i rullstola, men annos å...)Men hallå! Ja har hitta soffbordi ja vill ha. He kostar endast 19 euro!!! Ja har int sjölv möjliheit ti fa på na shoppingreiso nu. Fraktn kostar över 80 euro om ja beställder på postorder. Liti irriterand.
    Våra svärföräldrar kommer ju uppåt i helgen, du kan ju be dom gå en runda?!
  • la Demoiselle Snorque

Sänder en tanke till Jeremias mammas familj och ber en bön för lillkillen !

• la Demoiselle Snorque
    Millami skrev 2007-09-10 15:33:44 följande:
    alltså va sku ni göra...rådgivningen å på bb sa di ja sku mata anton me 3 timmars mellanrum på dan...att ja ska väck han om han sover...men he e omöjligt ida, han ha int äti sedan 12...ha försöka väck han på alla vis, men han bara sover juh...snart 5 timmar...
    Svårt att säga, men jag väckte inte heller engla-li för att hon skulle äta. Hon åt när hon åt.
    Vet inte hur det är med din kille när han varit dålig hur viktigt det kan vara ?! Det är nog något du nästan måste avgöra själv vad du tror är bäst.

Ang. ögat så fick jag tipset från rdg att droppa bröstmjölk (japp!) i ögat. Inte det lättaste må jag säga

Lycka till på jobbet Nicolinus!
  • la Demoiselle Snorque
    Millami skrev 2007-09-10 17:10:52 följande:
    bröstmjölk i öga??
    Japp..finländare
  • la Demoiselle Snorque
    jony skrev 2007-09-20 08:18:40 följande:
    Vannifrån hittar man na bra bilbåånstoolona tå som man kan ha bakåtvänd från 10 kg. Har nu surffa runt liti o ti flesta verkar vara så att man måst sväng döm i färdriktning baket 10 kg. He behöver ju int vara he dyyrast...
    Jag skulle rekomendera Akta Graco (har själv en xtp) Om du ska mot Sverige, eller känner någon som ska hitåt så har dom ofta erbjudanden på Barnens hus på denna bilstol. Kostar väl runt 2000 kr med erbjudandet om jag minns rätt, kan vara billigare också.
  • la Demoiselle Snorque

Maja T Ingen aning. Men när du skriver om lindex så måste jag fråga om det är någon som handlar på new born?? Finns dom där bruna velour byxorna i stl 50/56 där? Har fått tag i bodyn (den bruna med orange kantband) och SKA ha byxorna till. Helst mössan också.

Här är det rena rama omöjligt att få tag på dom. Isåfall skulle jag måsta BO utanför lindex. Helt otroligt.

• la Demoiselle Snorque
    Maja T skrev 2007-09-20 09:38:29 följande:
    LDS: oooooh, ja gillar verkligen hade brun bodyn me orange kantband!! Ja e så sur att ha finns ba i new born, ja sku vila ha ha åt lilli menn.
    Tror inte vi är dom enda som gillar dom, verkar det som
  • la Demoiselle Snorque

Förresten, är det någon som vet vad kouma (stavas?!) vinterkängor kostar där?  

Svar på tråden Österbottniska tråden 10