Österbottniska tråden 10
Jeremias mamma: Uuuslihejte!!! Jaa, no sku ni säkert ha klara er uta magafari! Hoppas e var kortvarit!
Skickar öve en stora kram åt te å! KRYA PÅ ER!!
Jeremias mamma: Uuuslihejte!!! Jaa, no sku ni säkert ha klara er uta magafari! Hoppas e var kortvarit!
Skickar öve en stora kram åt te å! KRYA PÅ ER!!
Adrianna love: Hehhe, he e kul nästan jämt!
Jossefina: SUCK jaa... tänk va folk e fräck!! Gubben håksa fö na daga saan ett naar had kört i "bakhöni" på vår bil... De ha säkert had parkera bakom o teji fö snöutt tå de har kört iväg! En bucklo o måli bort lämna de bakett se! TACK O LOV så har vi ganksa gambel o stygga bil från förr,så int vari hejla vääde... MEN att folk e så oärlig att de kör iväg som om int naating sku ha händ!???
Nå, gubben mära ett e säkert djo minst lika stora skado på ade ana biln, så de fick ju straffi sett!!!
Maja T: Mår dö bra nö? (Visst vari tö som had så jobbigt i häljen?)
Ok... låter int så trevligt, men bra om e på bättringsväg ialla fall! SKÖJT OM DE!!
Nö e ja leissn o arg!!
Börja ett bord ve loppis IDAG! Nö ringd just ein finske kvinno o sa ett o had köpt en bilstola (0-13kg) åv me, men så håksa o tå o kom hejm att a var sånde! What?? Ho påsto ett ade lill "låsknappen" framtill(som dö justerar längde på bälti me) var såndebruti!
Jag o syrran garanterar båda ett a var hejl imoris, TESTATTU JUTTU! Så nö vejt ja ju int om e damen i fråga som har råka ha sönder a eldä om naade har gjort e undi dan!! Ho krävd penga tebaks o VA KAN JA anat än ge he!
Naana: Vi har en babyoljo som innehåller eucalyptus... He bruk ja använd tå de var flunssu o he bruk "rens ipi o slejmi losar"! Några droppo i badvattni! Men he hjälpe ju int åt de nö föståss... Ha dö prova me vicksalvo?
Ahh, skåda just et a bara e eitt år, tå få man ju knappast använd vicksalvo direkt på brösti... SORRY, hoppas nån annan kan hjälpa!
Beibikär: De fråga på loppis om de får ge ut numro min ifall naar vill fråg na. Ja tänkt, självklart, fö ja har ju int naa te döli, baa hejl o rejn sakre!!!
O tyvärr lova ja e ett o fick för stola tebaks... Vart ju hejlt paff tå o ringd! O tå int ja vila lova så fo o ett svärfar, även han finskspråki, o ha var arg o fråga om ja vila risker ade bånes säkerhejt!
Så te är antagligen nöjd o glad te nö, speciellt om de sjölv had hevd sånder e!
Tyvärr har int ja lärt me te sta på me, o vill så djään att all ska va nöjd... å så får ja liid för i sjölv!!
Nå, ja har ialla fall ve te loppis o teji bort kundns "rätt te numro min" nö! Ade i kassa sa ett ja int sku ha bövda ta tebaks stola na... På loppis finns ingen retur rätt!!! Så nö vejt ja he!
Jaa, he tyx bli fl-mammonas turo ve loppis nö! Men ja had rej fått säld nästan hälften åv grejona min, (öve 70euro på 7tiim!!!men så ska de ju för tebaks ade bilstola) så int tro ja ja e kvar så läng!
Fösöka att int va ALLTFÖ dyr, o så lag ja bara sakre som ja tyckt var bra!
Fyy va ade bilstola harma me!!!!!!!!!! Ja ha vee stressa hejla kvälldi, röjke säkert ur örona ännö!
Åh, va leissamt!! Tänker på Issa o hela familjen!!!
Va frissamt te ligg en natt i ovisshet... o på ett finske sjukhus som i Tampere! Hoppas de e bra på finsk(eldä ha turen att få rååk personal som kan svensk) så int he å blir tungt!!!
kikar in för att se om det kommit nån ny rapport från Tammerfors! Tankarna e där idag!!!
Greta 80: Nee, tyvärr så har de feber o sjuk hals dömhe småttinga min! A. blejv jätteglad tå ja sa B. had fråga ett a!
Lcroft: Har DU födelsedag idag?
Nemän GRATTIS, va trevligt!!!
*viskar* det har jag också!
Jag fyller faktist 25, är årsmodell -82!
Mirremama: He betyder att man absolut int få djära naating åv idé!
Naana: Förstår dej så väl... har sjölv 2"öronbarn"! He ju så hemskt tå man siir ho de lider! Ha ni fått pronaxen, annos ska dö bejs he från hvc ida! He bruk nästan hjälp bäst mot örona.
Men lilla my, kom nö int o påstå att dö gaar påklääd tä hejm??? :-O
GRATTIS Issa!!! Hoppas dagen har varit fin trots omständigheterna!
Moomin: ja vill också veta! :)
Adrianna love: Låter härligt me en minisemester! Hoppas ni får en trevlig resa, med lugnt båtväder!!!