• hej hopp fallera

Österbottniska tråden 10

Välkommen till vår tionde österbottniska tråd!

Här är alla välkomna, det spelar ingen roll om du hängt med sen början eller är alldeles ny här. Känn dig välkommen! *och samma på dialekt*

För den som vill ha tidsfördriv:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html
    tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20340120.html

Övriga österbottniska trådar:
    recept: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html
    träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html
    gravid: www.familjeliv.se/Forum-11-262/m22543920.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-12 20:40:00:
    vikt-iga tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23661221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 20:35:03:
    senaste recepten: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m24593961.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 15:59:27:
    bygg-tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-166/m24895183.html

• Svar på tråden Österbottniska tråden 10
  • Millami

Neejdå ja blev int ledsen..
    ja had hunni gå å släng mig på sängen redan då du had skrivi, så ha sovi en bra stund nu...
    sambon kom just hem å....sa ti han att han får ring sin syster å säg ja int orkar ha nattgäster, dom får nog koma å vara några timmar å hälsa på men vill int ha nattgäster...
    så han sku ringa, hoppas dom int blir sura...

Ja vet ni har rätt, å int vill ja heller beibi ska kom ännu..ja vill e ska va i magan ännu...
    allt ja skriva på listo kan no vänt...sånt som har me städasi ti göra å sådant...
    ja va mäst oroa över dihe nattgästren å allt som har å göras me he...

Nuuuuu sku ja måst få nå mat i magan, e nån som livar om så ja tror h*n ska kom ut genom naveln snart.....tror vi e två som börj va för hungri

Ska bli Mamma i September 070907
  • Millami

kan ju ännu tillägg å att ja ha allti vari dåli på å hör va kroppen säger...
    å verkligen lyd den, fast ja vet ja borde..å fast kan tyda alla signaler...

ha allti tagi ut mig själv före nån annan ha börja säg åt mig att sluta...
    men nu ska ja int låt d gå så långt...ja ska sluta redan nu...!!

Ska bli Mamma i September 070907
  • kaijamaija

He e bra millami!

Vi ha liga på stranden hela dan. Nu er e somar igen. Kajsa blev så slut så hon sover en stund nu sku väl behöv väck on så on int e opp hela natten.

Plocka na blåbär igår men int hitta jag na vidare.

Sir ut som om nan ha släppt en bomb jär in men jag e no fö tröitt ti göra na åt e. Jag ha lärt me att he halls no tär å om e stör nan så får di sjölv plock opp.

• solrosen83

Vi hitta en nalle-puh nattlampa vi halppis fö 6,90, int vejt ja ho bra ho e ny tå, men he syns jo.

Å vi va på måndastorji i stan mesama vi va ti. Å te såg ja et bån (runt ejt år gambel, kanski minder) som satt fastspänd me sela i vagne sin å gallskrejk å va fullständigt hysterisk. He skaka ba i båni å he sträckt se upp å fösöka fa i mammans fammi men bälte to emot, å ho tyngd ba båni tibak i vagne å båni fortsatt ti skrik fullständigt i panik. Usch va ja byrja må rokot åv he. På hejla tin så läng vi va på torji så hold di på så... Ja sku e hadd lust ti fa å fråg åv mamman vafö o djo så te. Ja sku iallfall int djö så mot mett bån.  

Millami he säkert svårt ti ta i lungt om man e van ti dje å på. Sjölv har ja byrja vil varinda dag tå Moa sover, å ho sover 1-3 tima.

• netti07
    Oj va hääärlit me  sool !!

Ha viri m
    e båne å syrran heila dan vi fäboda
    måst jo pass på tå h
    e er grannvädri
  • Lilla My i Finland

Ni e fleir som ha skriva så bra åt Millami, så ja is int tillägg na anat än ein sak...

Millami - Ni e två om hede bååni så tå sku ni böv va lika mån om att e mår bra å halls tär! Likaså e ni två om heimi... He e ti ta hand om he som e gemensamt så bra e gar ilag. Ibland ork eina meir än ana å så ere bara...

• veralena

voi huhu nu e ja skitsuur!! Gubbi å ja tykt vi sku ha måndasmys så ha fo ti korvgörans å hämt mat å ti had int na rusning å ha beställt uta lök å va e he fösta ja sir tå ja öpnar jo massor me lök. å int er i fösta gango helde! hu kan i va så te svårt ti laga grillmat uta lök? ja kan bara int ita rå lök å tå di blandar i me sallad så gar i ju int ens ti pita bort i så ti for min mat

• Lilla My i Finland

veralena - va frissamt!!! Ja e lika jag... Int na rå lök åt me... Sku ja va to sku ja fa tibak me e, meeen ja veit ho "joutava" he e...

Men nu vart ja ju snål på grillmat! He e jättelängsan ja ha iti na toko! Undrar just om ja sku fösök övertala gubbi ti slut me vedasågasi o fa et na grillmat iställi...

Svar på tråden Österbottniska tråden 10