• hej hopp fallera

Österbottniska tråden 10

Välkommen till vår tionde österbottniska tråd!

Här är alla välkomna, det spelar ingen roll om du hängt med sen början eller är alldeles ny här. Känn dig välkommen! *och samma på dialekt*

För den som vill ha tidsfördriv:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html
    tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20340120.html

Övriga österbottniska trådar:
    recept: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html
    träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html
    gravid: www.familjeliv.se/Forum-11-262/m22543920.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-12 20:40:00:
    vikt-iga tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23661221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 20:35:03:
    senaste recepten: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m24593961.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 15:59:27:
    bygg-tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-166/m24895183.html

• Svar på tråden Österbottniska tråden 10
  • Luffarmor

Gomoron

skiner o he sir ut ti var ein varman dag.  Nå he e ju bra  att skolbåne får na grann daga innan skola böri.
    Men he sko ju kuna hald se grannt ti helgi åtminståni för vi ska ti Köpmanholmi o ita tå..o eventuellt ti Power park.
    He gälder ju  ti fäälas nu innan ja böri arbeit .

Millami, he e bara ti vil nu.

Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • LCroft

Påminn mig inte att skolorna börjar snart Tror jag har njutit mer än ungarna av att inte behöva stiga upp till väckarklockan

ellen h: Tack för beskrivningen, nog borde jag ju hitta nu

Mannen har jobbat länge redan, han hade semester i juni när det var fint väder. Får väl snart börja klä på oss, Ida vill bara vara ute så får hon en liten chans heller så öppnar hon dörren och smiter ut

• ellen h

Gomårån!!

rina78 skrev 2007-08-05 22:02:31 följande:
    ellen h: Du sku int ha behöva vänt tills du va 18 ti köp ha biln tå!
    LCroft skrev 2007-08-06 07:25:17 följande:
    Påminn mig inte att skolorna börjar snart Tror jag har njutit mer än ungarna av att inte behöva stiga upp till väckarklockan ellen h: Tack för beskrivningen, nog borde jag ju hitta nu Mannen har jobbat länge redan, han hade semester i juni när det var fint väder. Får väl snart börja klä på oss, Ida vill bara vara ute så får hon en liten chans heller så öppnar hon dörren och smiter ut
    Shoppa loss

FL e ju noo huippu he!! Igår hitta ja en släktning jer som ja int ha veta ha finssa helder: ERIK
  • veralena

Gomoron hu skönt er int i me en flicko som tar sovmoron efter at o ha sovi 10 tima i strek!!

Veit nan van man får laga na tygtryck på en tpajto? sväfar fyllde snart o vi har et rikti brai kort åv a me flicko som ja sku vila laga nating åv..

• LCroft

ellen h: Måste kanske vänta tills vi har köpt allt som vi ska ha till badrumsrenoveringen först, sen är det mycket roligare att shoppa loss när man får köpa till nåt "nytt"

Har satt in några nya bilder, bl.a. en lite dålig bild av vedspisen och sen av vårt smidesräcke som vi fick gjort till ena stentrappan därute

• tussimamma

Gomåro!

Ja ida ska e jo va grannvädri tå. Å ja som ha dreiji på me fökylning. Fast ida er e mest näsa som rindär. Igår va hövo mett in i en bublo men int nameir, så kanski int he va så falit dähär iaf.

Millami- va kul ti si di ha ve in, sökt efter de igår å undra om du låg på BB!
    Int ha ja ve redo na me na åv min båne ja fast ja ha tri. Nu i efterhand så ha ja märkt att ja dimdi sista daga föri ja ha fått bån ha had na ångestliknand tillstånd faktiskt. Å no ha ja vari meir eldä mindä chocka san ja väl ha insett att ja faktiskt ska få bån! Typ tå ja ha ve på väg ti BB. San ha ja skväkt en skvätt öve fölossningen. Men baket he så er e "bara" ti föd tå å baket he så er e jo rikti kul!

Tror no he hör till att man ska grubel. Hoppas he känns betär ida!

• Millami

Tack alla som berättar hu ni haft e å att ni ha fundera på hu ja mådd...
    e känns bra ti hör...
    ja hoppas ju no att beibi vill va i maga ända ti v. 38 åtminståne..e 2 veckor kvar dit...

ska ring å prat me min bm, nu bara hon har telefon tid...

trodd no vi sku få fa ti bb inatt
    had sååååå sammandragningar som gjord så ont så ja bara grät...
    sku int he ha tagi så sjukt ti koma ur sängen sku ja ha gått å ringd ti fölossningen men...ja vet int ja ha no somna om sedan...på nå vis...
    minns bara ja tänkt...."oj herrigud..om he ska vara såhe i en måna..kommer aldri å stå ut"

ja sku bara vila vil nu å ta e lungt å int gör nå desstumer...sku int äns vila si på nå folk..sku bara vila va här hem me sambon, å dide närmaste...
    men no ere bara ti försök håll på...sambons syster me familj kommer hit imoron å ska vara en natt, me två små barn...å ja känner me redan stressa över he å finner int nå ro alls...
    men ja täcks int säg heller att ja int orkar me nå nattfrämmande...

Ska bli Mamma i September 070907
  • Joffan

Gomoron!

Nåja nu ir i ju solot tå vi int har tid ti fa ti villo na. Å ja måst va på insido å ställ ti kalas. Men va sku he jö na. He e ju kul ti få främand å.

Millami: hoppas dina sd slutar så bebis få vara en viko till i magan. Du måst säg åt dina nattgäster att du ä trött å fara å ligg fast di är tär. Du måst ta hand om de nu så du ork föd saan.

• Millami

joffan
    jooo, önskar ja kund göra he...men ja vet me mig själv att he går int...
    å ska nån hit så ska he va städa, speciellt om di har barn som rörs på golve så ska no katthåren va bort iallafall....å he betyder ja sku måst städa ida...men gör ja he så känns e no som e blir bb som nästa..
    å ja har int ro ti själv ligg på sängen om huse e fullt me främmand..

Ska bli Mamma i September 070907
Svar på tråden Österbottniska tråden 10