Österbottniska tråden 10
Lilla My: Grattis! Ingen dålig present. har du tips på hur man får såna presenter? Ett piano behöver jag inte som inte kan spela men har en massa annat på min önskelista
Lilla My: Grattis! Ingen dålig present. har du tips på hur man får såna presenter? Ett piano behöver jag inte som inte kan spela men har en massa annat på min önskelista
Naana: Usch vad tråkigt! Jag är så glad för svärfar och svärmor för de ställer alltid upp, oftast utan att vi frågar. Skulle vi vara beroende av mina föräldrar så hade vi aldrig kommit oss nån vart utan barnen.
Vi har hållit på sedan imorse med en vedhög av 8 stora björkar, jag har klyft dem med maskin och staplat upp allt och mannen har klyft med yxa, bara för att få det att gå snabbare. Ser ut som en apa vid det här laget, armarna hänger i marken när jag går och alldeles krokig i ryggen men nu är det gjort!
Grillkåtan som mannen hade beställt kom också idag, i element. Så imorgon ska grunden till den göras och sen ska den plockas ihop också. Jag var ju emot den till att börja med men fick ge mig. Fast vitmålad innuti blir den Jag och furu är inte vänner
carmela nog brukar jag det med, men inte såna mängder
Snart i bastu, ensam, gissa om jag ska ligga där länge med min cider och njuuuuta
veera: Den är i element ännu så vi har ju inte provat den eller vet hur mycket det ryker in, MEN eftersom jag avskyr furumonster (förlåt alla som gillar furu) så finns det inte en chans att jag tänker ha nåt sånt på vår gård Utan målar då istället med jämna mellanrum. Praktisk? Jag?
Har inga råd att ge om hur man får barn att sova på natten, men vid oss skriker inga och gråter sig till sömns, helt enkelt därför att jag skulle inte heller vilja gråta mig till sömns. Vilket betyder att jag ammade länge de 2 äldsta för egen bekvämlighets skull, de tog inte tutt. Men jag brydde mig inte utan sov vidare. Ida beslöt själv att hon vill sova själv, somnar själv och vill inte ha mig i närheten och sover hela nätter i egen säng. Men det är upp till var och en hur man gör. Jag säger bara hur jag gjort och inte ammar jag 12-åringen eller 8-åringen mer och inte sover de med mig heller
Ganska intressant fråga www.familjeliv.se/Forum-3-23/m24569890.html
Ha det så bra snöflingan!
beibikär: Om du far in på sök inlägg och skriver det nick du vill ha sökt på så kommer det fram, inte bästa sättet att söka på men det går
Solrosen vad har du handlat i Hesa?
Här storstädar jag på torsdagar, slänger ut täcken osv. Däremellan städar jag lite varje dag.
Buckla bilar, jag krockade samma dag jag fick körkort! Med mamma och pappas granne och nog kan det störa mig än idag att jag inte ringde efter polisen utan bara tog för givet att det var mitt fel, fast karln godkände att han hade kört i närmare 80 på en 50 väg. Men jag var alldeles chockad och skulle egentligen ha behövt väja, problemet var att han kom så fort att jag inte hann se honom innan han var framför mig. Och det var mannens bil jag körde med
Nu har jag redan glömt bort resten jag skulle säga *senil*
solrosen: Kul! Du får visa bilder när du har sakerna på plats Snart får du börja köpa kläder till dig själv igen, säger jag som knappt köpt nåt sen Ida föddes Jag inbillar mig jämt att jag är smalare än vad jag är och så blir jag sur när jag ser ut som en heffaklump och köper inget
Förresten, högst uppe på sidan så står det ju jämt vem som har namnsdag, för mig har det nu stått Ida i flera dagar, hur länge ska jag månna behöva fira frökens namnsdag Har andra samma namn där?