Ett år i september...
Dofsning, Lycka till på onsdag! Berätta gärna för oss här inne vad som hände på ditt första möte!
Dofsning, Lycka till på onsdag! Berätta gärna för oss här inne vad som hände på ditt första möte!
Moln, lycka till till er med! Jag önskar att vårt första besök också kunde vara imorgon med, väntan känns lång fast bara en vecka gått (knappt).
Åhh, vad roligt att någon skriver!
Här trodde jag minsann att det gick vägen denna gång. Fick en pytteblödning exakt en vecka efter ÄL. Nidis trodde jag ju på. Idag fick jag en fruktansvärt strak mensvärk å så kom det lite blod. Men inte mycket mer. Mensen är väl antagligen på g, dock två dagar för tidigt.
Har inte hört nåt om utredningen. Men det var ju bara 1,5 v sen vi skickade in papperna.
Hur går det för dig???
Hej Dofsing och tack för ditt pepp! Tyvärr kom mensen imorse... suck och stön!
Väntar ni fortfarande på spermaprovet?
I olika delar av månaden är man peppad och tror att "denna gång kommer det funka...". Jag brukar ofta känna så i början av månaden fram till ÄL ungefär. Men nu känns det bara mörkt, trots att mensen precis är över. Som att det inte ens är lönt att försöka. Gaaah, jag blir irriterad på min pessimism och killen blir frustrad över mitt grymtande. "Du måste ju tänka positivt, annars blir det ju inget". Så sant! Men hur få upp humöret och tänka att det kommer funka för oss också???
Äntligen har vi fått respons från sjukhuset! Tror att detta kommer att bli en lång process. =/ I vårt landsting så är det obligatoriskt med kuratorsamtal innan nåt annat görs. Lite underligt kan jag tycka... Men iaf så ska vi dit den 23 oktober. Ska bli intressant att se hur det funkar hos en sån. Någon av er som börjat er utredning genom kuratorsamtal??
Marge75, hej! Det här är allra första instansen vi hamnar hos. Hon deklarerade i telefonen vilken ordning allt kom i. Kurator, sperma och sen prover på mig. Det gör mig inget att vi ska få komma till denna dam, men tiden känns så långdragen att vi vill hoppa till det som kan få oss att bli med bebbe!
*stor kram på dofsing*
Tusen grattiskramar Moln! Hippp hipp hurra för dig!!!! Måste kännas fantastiskt!
Välkommen TomMon! Vad bra att ni snart ska iväg? Lång väntetid??
Har också kommit till insikt att det nog är bäst att veta, då kan man ju istället få hjälp!
Imorgon ska vi iväg på första steget på vår utredning. Ett kuratorsamtal. Hade gärna åkt på nåt som känns lite mer handfast, typ ta prover eller så. Men nu var detta tydligen vårt landstings upplägg! Känns iaf bra att vara inne i karusellen!
Dofsing, har du pratat med din vän? Varför har hon inte sagt nåt till dig? Hoppas ni är sams och kan glädjas tillsammans!
Dofsing, vad skönt att det känns ok iaf! Nästa gång är det din tur! =)
Kuratorsamtalet var helt otroligt bra. Alla skulle nog må bra av att prata med en utomstående om detta. Om man hamnar hos nån bra vill säga! Ångrar inte alls att vi gick dit, istället känner både jag och min sambo oss tio kg lättare nu! Vi var hjätrligt välkomna tillbaka om det blir trassligt eller jobbigt i och med barnförsökandet. Sen fick vi gå raka vägen upp till gynmott. där min smabo fick en burk som han ska lämna sperma i. Det behövdes inte tas några blodprover på mig. Jättelättad, hatar sprutor!
En massa ny kraft fick vi av besöket idag! Så skönt att karusellen är igång! =)
Det var lixom inte alls så där konstlat som vi trodde att det skulle vara! Rekommenderar det starkt!
Först och främst, STORT grattis till Dofsing! Det ger oss andra hopp! Grattis, grattis, grattis!
Marge75, Alltså egentligen hade det väl vart br aom de tog blodprov kan jag tycka... Men jag vet inte alls varför de inte tog nåt. De sa bara: "Utifrån eran hälsodeklaration så behövs det inte tas några blodprov idag, sen får vi se om det behövs kompletteras senare...."
Hej tjejor! Har gjort en fortsättning på denna tråd...
familjeliv.se/Forum-7-34/m26364918.html