• Namaste72

Ett år i september...

Mab: Carlanderska är bra, och Göteborgs Kvinnoklinik. Sen ska MamaMia öppna gynmott. i Göteborg. Jag hade dem i Sthlm och de är superbra. Tyvärr har de inget vårdavtal med VG så det är privat. Men där kan du nog göra kontraströntgen.

• Namaste72

Marge: Eller som min kompis sa, ni måste slappna av, det kommer när det kommer (hon blev gravid på första försöket föv.)
    Man tar blodprov dag 3 och dag 21 tror jag, för att se att äl skett. Plus att de kollar sköldkörteln och en massa annat. Jag lämnade 4 rör. Sen få mannen lämna spermieprov. De frågar om tidigare grav, aborter, sjukdomar, stress, dina cykler osv.
    VUL känns ingenting, gyn kollar med en stav och då ser man ev cystor. Täppta äl ser man tyvärr inte. Då krävs röntgen/UL med koksalt.

Moln: Röntgen och spolning är samma sak. På GBG Kvinnoklinik görs det UL med koksalt, vilket tydligen ska vara mindre smärtsamt. Jag har tid 29 augusti om mensen kommer på tisdag.

• Namaste72

*gråter*

ellan1 skrev 2007-08-20 08:19:22 följande:
    Och jag håller med er, ang. tjatet om att slappna av, jag brukar hänvisa mina vänner till denna sida www.tearsandhope.com/, så brukar de sluta tjata om att slappna av! (Glömt inte att sätta på ljudet)Sorry att det blev lite långt, hoppas det är ok?!
    [/citat]
  • Namaste72

Dofsing: Välkommen! Min man har fått lämna på sjukhuset/labbet båda gångerna. Han tyckte det var lite skämmigt, speciellt när han vandrade med röret till receptionen. Om din man är orolig så erbjud honom att byta med dig (gynundersökning, blodprov etc), han får ju göra allt det roliga!

Var ska du göra utredningen?

• Namaste72

Vi hade mer än två timmar till SU, därför fick vi göra provet där.

Lycka till alla som ska på utredningsbesök. Skriv gärna ner frågor för det blir mycket första ggn. Och se till att gyn skickar remiss för IVF direkt, eftersom väntetiden är så lång.

Svar på tråden Ett år i september...