Ett år i september...
HEJ MOLN :D Är du vaken! Jág tror jag ska ringa till min gynekolog nästa vecka, men jag håller med Blomman om att det känns dom ett misslyckande. Man vill ju vara " naturligt" gravid på ngt sätt..
HEJ MOLN :D Är du vaken! Jág tror jag ska ringa till min gynekolog nästa vecka, men jag håller med Blomman om att det känns dom ett misslyckande. Man vill ju vara " naturligt" gravid på ngt sätt..
Jaa men faktiskt! det är skönare att prata om det på FL för annars ligger det förväntningar och trycker hos folk som oxå börjar inse att oj va långt tid det måste tagit för dom osv...
Ja du jag har Äl just nu så då känns det helt ok, som om hoppet finns:D Varje månad har en cirkel av känslor :D Sen vid mensen så är hoppet på 0 :D
Jag och min gynekolog har typ blivit som vänner(hur sjukt nu det låter) så det känns nästan jobbigt att gå dit nu och säga nää tyvärr det funkar inte... Iofs är hon fantastiskt trevlig och så men det är just det där med att erkänna känslor och få förväntningar.
Idag ska min fästman ringa till den avdelning där han tidigare fick testa sina spermier pga av testicelcancer. Dom sa att vid några som helst problem kan han bara ringa och höra av sig så skickar dom remiss. Hoppas det nu då, jag vet att det inte ska vara fel på hans spermier och jag har ju lyckats när jag var alldeles för ung. SÅ vi får se hur det går vidare. Loppan1972 när blir det ivf för dig då?
Marge75, min fästman kan komma dit när han vill och kolla spermierna och sen så skickar dom en remiss direkt till utredning som gå snabbare än vanligt. Samma sak med ivf om det skulle behövas. Om så inte vorefallet skulle jag nog betala för privat såg att man kan få ivf på 3 månader då, absolut värt dom 3 försöken man kan få för runt 40 000 kr. Eller vad säger ni? Sen om man har regelbunden mens och får ÄL så kunde man ju få typ 3 försök för 25 ngnstans såg jag?