• Mab

Ett år i september...

Ringde till Gyn i veckan för att få en tid för första träffen i utredning. Vi kommer få en kallelse inom sex månader. Känns sådär, måste jag erkänna.

Så jobbigt som det var att samla mod och så många månader som jag skjutit upp det för "den här månaden funkade det säkert..." och för mensdeppighet och så får vi vänta ett halvår till! Säger lycka till till alla och hoppas det går snabbare för er i andra län.

• Mab

Jag hoppas också vi lyckas innan ett halvår. :)

Vet faktiskt inte vart man kan vända sig förutom till gyn. Någon som vet någon bra, privat mottagning i närheten av Göteborg, Borås?

• Mab

Hanya72- snacka om att känna igen sig.. "det är bara att slappna av så fungerar det" Också från en som blev på smällen första försöket, har inte berättat att jag bokat tid kan jag ju säga. Tänker inte göra det heller. Det vet bara min syster och ni här.

Tack för tipsen på andra ställen, med förhoppningsvis kortare väntetid än sex månader. Nu skall jag bara samla mod att ringa igen... :(

• Mab

Länge sen jag var här. En liten uppdatering: Har ännu ingen tid, får bara komma med på väntelistan. Tidigast i januari eller februari får vi komma på första besöket. Trots att jag gjort ägglossningstest ganska länge nu utan att de visar på någon ägglossning. Det kändes positivt, men nu känns det bara blä! Humörsvängningar till hundra, och så de här "goda" råden att bara slappna av! Blir vansinnig!

Så, slut på gnället!
    Håller tummarna för oss alla, med eller utan hjälp skall det nog gå! :)

• Mab

Dofsing: Förstår att du är sårad, men hon kanske inte ville såra dig bara. Ibland blir det så fel bara. Fråga så får du veta.

Har varit utan internet alldeles för länge, men nu är jag tillbaka igen... Ingen förbättring, första tiden (första mötet med någon överhuvudtaget)kommer tidigast i jan-feb. Vet inte varför det är så lång väntetid här, känns ju som om alla blir gravida, så då borde det inte vara så lång väntelista :)

Svar på tråden Ett år i september...