Soda Streamer
Hej vill höra lite åsikter om SodaStreamer..
Både posetivt och Negativt
Kram
Hej vill höra lite åsikter om SodaStreamer..
Både posetivt och Negativt
Kram
Ja den är såååå snygg.
Har funderat på att köpa en...
Nån som har koll på hur ofta man behöver byta gaspatronen, alltså hur mycket vatten den räcker till att kolsyra?
Har för mig att det står att det räcker till 60 liter vatten om man trycker 3 ggr per gång. Varje essens räcker till 12 liter.
Jag fick en sodastream i julklapp och vi gillar den men den används i perioder. Är inte så förtjust i sodastreams smaker men vi brukar blanda med vanlig saft. Godast tycker jag att Ica GottLivs fruktdrycker är-
vart kan man köpa Redbull-extrakt ??? ÄLSKAR REDBULL!!!!"!
Carro W skrev 2007-08-04 11:02:43 följande:
Jag tror jag gjorde slut på 3 (180 liter kolsyrat vatten) flaskor kolsyra i månaden när jag väntade barn. Jag ÄLSKAR vår sodastreamer! Dessvärre verkar den vara på sista versen...
Jag har den grå/svarta i plast. Tycker den är snyggare än den i metall.
Nån som klarar sig med de 3 tryck de rekommenderar för kolsyran? Jag har alltid minst 7 ju.
Jag har alltid tre fr o m att det börjar spruta kolsyra. Första trycket kommer det typ bara luft så det räknar jag inte. Ska jag kolsyra vatten trycker jag bara en gång för annars blir det för mycket kolsyra.
tre tryck e alldeles lagom, tycker jag, sju låter väldigt mycket
Vi köpte en Wasser max, vilken vi tycker e lite smidigare och mycket snyggare än Soda streamer, men det e ju en smaksak vad man vill ha
3 tryck brukar räcka. Ibland fler men det beror ju på hur mycket kolsyra det finns kvar i tuben också.
Vi har den grå-svarta i plast. Hade ingen aning om att det fanns en i metall. Måste googla!
Penguin var ju inte alls nå fin.. nej jag är nöjd med min grå-svarta!
puffar upp tråden lite med en fråga...
de här kolsyreflaskorna- var fyller man på dem och hur mycket kostar det!?
flaskorna byts ut tex i vitvaruaffärer. en tub 60 l kostar cirka 80-90 tkr i byte. Vi använder vår enkla vita sodastreamer till bara vatten. Skönt att slippa släpa hem kolsyrat vatten........dessutom har vi bra kranvatten i SVerige.
ääälskar sodastreamern.. har en röd silver va någon special utgåva förra året den funkar..
älskar vatten med bubblor i!!!
Såg att någon frågade om kolsyrad mjölk... Fanns en sida på Internet typ 1994-1995 (rena stenåldern ) där hade de testat att kolsyra mjölk - det blev inte gott. Däremot Mer, apelsin tror jag det var, blev myyycket godare!
Lite OT - samma sida hade även tips på Ärtsoppa Hawaii, dvs ärtsoppa med ananasring i och diverse skumma pålägg med leverpastej i botten som jag idag inte minns men det lät rätt osmakligt...
Nåväl, är också, sedan i helgen, ägare av en SodaStreamer och den testas friskt! Något som vi gillade var att hälla i IKEAS Lingonsaft i det kolsyrade vattnet. Gott!