• diana och daniel

Soda Streamer

Hej vill höra lite åsikter om SodaStreamer..

Både posetivt och Negativt

Kram

• Svar på tråden Soda Streamer
  • mmonika77

Vi har jättestor nytta av vår. Perfekt att slippa bära hem alla flaskor. Köpte soda streamen med 2 tomflaskor en för vatten och en för läsk.

• JuliaB

Tycker nästan det blir goadare med soda streamer än de man köper. Tror inte där är något negativt. kanske bara att det är jobbigt med gasen. att fylla på ny hela tiden.
    kankse bäst att ha två gas flaskor då :D

• mumlan1

Jag har bara positiva saker att säga om våran guldklimp. Jag är beroende av mineralvatten, skönt att slippa kånka hem mineralvatten och tillbaka med pantflaskorna.

• THR1972

Används ofta stundvis här hos oss, mestadels för att kolsyra vatten...läsk till barnen och deras kompisar lite då och då.
    Allt positivt att säga....Nej förreten, vissa smaker till streamern smakar viiiidrigt!

• mumlan1

Vi dricker inte läsk, utan våra två flaskor används bara till mineralvatten

• iconic

Kanon! Kolsyrar hela tiden Men jag är inte så himla förtjust i deras läsksmaker. Det verkar vara sötningsmedel i alla och det har jag svårt för.... Men bara vanligt kolsyrat vatten dricker vi massor av här hemma. Gör ju inget om man skippar läsken för hälsans skull...

• TessaLisa

Jag uppskattar vår soda streamer och kolsyrar gärna vårt goda kranvatten, MEN smaktillsatserna (soda streamer original) som finns att köpa väljer jag bort! ALLA innehåller aspartam/syntetiskt sötningsmedel även de som inte är light. De "vanliga" innehåller även socker.
    Sådant gör mig galen. Jag dricker hellre små mängder vanligt sockersötat, än otäcka konstgjorda sötningsmedel.
    Däremot är det kolsyrade vattnet perfekt att blanda med vanligt saft, pressad citron eller att låta några mosade jordgubbar dra i en stund. Mums!

Drink Coffee. Do Stupid Things Faster With More Energy
  • Sussi75

Instämmer med många att smaktillsatserna som man kan köpa inte är speciellt goda. Men sambon köpte en liten glasflaska på Coop senast som jag tror hetter MyWater som man skall ha att smaksätta sitt kolsyrade vatten och den var mycket bättre, inte alls så där sötsliskig som de Sodastreamer original. Minns inte just nu om den var sockerfri eller ej.

Nackdelen med soda streamern är att det blir lite lite kolsyra mot vanligt. Bubblorna är liksom mindre och jag måste alltid trycka minst 5-6 ggr så vår tub lär väl inte räcka så länge

• Ulli

Miljövänligt och fräscht. Vi har en flaska var som man får hålla reda på och diska, flaskorna går ej att köra i maskin. Såg halvliters i affären för ett tag sen, kanske idé när man vill bara ha lite.

• mallansprallan

Jättebra! Vi dricker kolsyrat kranvatten ofta. Miljövänligare och godare eftersom man själv kan välja hur mycket bubblor man vill ha i. Jag är sån att jag vill att det fräser i munnen när jag dricker mineralvatten

Svar på tråden Soda Streamer