• Hallonröd

Diastasis Recti * delade magmuskler * träning efter förlossningen

Halloj allihopa...var bra tag sen jag var i tråden...ny tråd t.o.m. Flört 
    Skulle bara berätta att jag fått en tid till kirurgen nu.
    Ska bli spännande och se vad de säger. 3/10 ska jag dit, 7 mån. efter remiss skickats från VC. Så det tog lite tid.
    Hoppas att jag kan bli hjälpt på något sätt,  om inte en operation så kanke en remiss till någon bra sjukgymnast som kan hjälpa mig med övningar som kanske kan lindra och minska "gravidmagen" och bygga upp mina magmuskler igen. Har ju svårt att göra sit-ups då jag har ont i ryggen men nåt annat borde man ju kunna göra
    Behöver gå ner lite i vikt också 4-5 kg...sen kanske man inte direkt har 6-pack men ändå en mage som man slipper skämmas för, ha ont av, slippa få frågande blickar om man är gravid igen. Och att kläderna kan sitta normalt igen och inte hänga på magen...Fundersam

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Hallonröd
    Kian skrev 2007-09-18 19:10:52 följande:
    Aha, lycka till! Berätta gärna sen hur det gick om du vill. Intressant att höra hur det går för andra som är i sammma sits.7 månader - å vad länge. Var det sagt så från början eller har det tagit längre tid än beräknat?
    MizzQt skrev 2007-09-20 21:57:19 följande:
    HALLONRÖD Jag undrar, precis som Kian, om du fick remissbesked om att väntetiden var så mycket som 7 månader eller vad du fick för besked. Jag står i valet och kvalet på om jag ska vänta på att få komma till kirurgen, om massor av månader, och där trolitvis få ett nej eller om jag ska satsa på privat lösning hos en plastikkirurg på en gång vilket det ju ganska troligt blir ändå.Otålig och velig.
    Nej när jag fick bekräftelsen från kirurgen att de fått remissen så stod det att jag skulle få komma inom tre månader. Men det tog ju lite längre tid än så

Ja självklart berättar jag sen vad de sa osv.
  • Hallonröd
    Hallonröd skrev 2007-09-23 13:02:26 följande:
    Nej när jag fick bekräftelsen från kirurgen att de fått remissen så stod det att jag skulle få komma inom tre månader. Men det tog ju lite längre tid än så Ja självklart berättar jag sen vad de sa osv.
    Ja igår så var jag till kirurgen, det tog inte ens 10 min. så var det klart ...Fundersam Trodde han skulle kolla/känna/klämma mer.  Hur som helst så tyckte han att jag skulle träna med hjälp av sjukgymnast (fick en remiss).
    Och hjälper inte det så ska jag tillbaka för vidare utredning och ställningstagande. Operation var det inte tal om nu iallafall för det är ett så omfattande ingrepp (han förklarade hur den går till) och det skulle väl inte funka heller då jag är ensam med mina barn.
    Så jag hoppas på träning och bra övningar med en sjukgymnast kommer att hjälpa. Plus att jag på eget bevåg vill gå ner 5-6 kilo i vikt och det trodde han kunde påverka storleken på magen också.
    Så det är väl bara att sätta igång då och hoppas på det bästa Flört
  • Hallonröd
    eio skrev 2007-10-04 19:15:46 följande:
    Hoppas du kan få hjälp av sjukgymnasten. Men skönt att ha fått prata igenom det med någon. Och funkar det inte med den plan du har så får man väl ta det vidare sen.
    Jo det känns skönt att få prata med nån "expert" men det gick lite för snabbt tycker jag. Kom på sen också att det var en del saker jag glömde säga och fråga, men men, nu satsar jag på träningen och hoppas på att det ger resultat. Blir inget sex-pack på magen kanske men ändå...vill gärna slippa att se gravid ut när jag inte är det Flört Skönt att få hjälp av en sjukgymnast då jag har ryggproblem. Blir magmusklerna i bra skick så hjälper det ju ryggen också Glad
Svar på tråden Diastasis Recti * delade magmuskler * träning efter förlossningen