Kian: Jag misstänker som du att landstinget/sjukhuset inte ordnar så att eventuellt överflödigt skinn tas bort. Kanske ska man ändå ta en sån operation och ser det sen för j.... ut så får man fundera över plastikoperation på klinik ändå kanske.
Ska ta o ringa läkare idag....håller tummarna!
Ifall det blir en operation så har jag kommit fram till att det bara är några få personer som kommer få veta det i förväg. När jag berättat för vänner om min upptäckt (att jag har DR) så har jag fått olika reaktioner. Jag har berättat att det kan gå ihop av sig själv, eventuellt med träning och annars kan man operera. när man nämner det sista får man inte helt sällan närmast ett hånskratt, typ att det kan man ju inte göra jättelöjligt, bara att leva med. Det gör ont faktiskt. De kommer jag inte berätta nåt för. En eller möjligen två har varit otroligt stöttande (ha ringa barn själva) och komer nog finnas där för mig om jag tar beslutet att operera. Så skona er själva, tänk efter vem ni berättar för om ni också bestämmer er för operation. Och betalar man det själv, hos plastikkirurg så, ska man nog hålla käft om den biten, så känner jag det i alla fall. Kanske bryr jag mig för mycket om vad andra tycker. Jag har aldrig varit för plastikoperationer men jag har drömt i 6 år om att slippa tänka på mina mage hela tiden och må dåligt av allas blickar och kommentarer. Betalar inte landstinget det så blir det nog banklån och plastikoperation hos en klinik. Är då ett plattare mage och ett bättre självförtroende värt 40 papp? Jag tror faktiskt det.
Oj det här blev långt...bara legat o tänkt på detta hela natten och inte kunnat sova...skönt att skriva av sig lite.