Inlägg från: MajaLinnéa |Visa alla inlägg
  • MajaLinnéa

BECK-fantaster, hjälp mig!!!

I vilken Beck film är det dom hittar ett lik som styckats och grillats i en kyckling-grill?
    Där en utländsk städare hittar en grillad hand i grillen.

Och vilken Beckfilm är det som en advokat/åklagare/annan "högt uppsatt" person visar sig vara pedofil, som Martin Beck konfronterar i hissen?

Kan bara inte komma på vad dom heter...
    Hjälp någon!

• Svar på tråden BECK-fantaster, hjälp mig!!!
  • MajaLinnéa

Samma här, det är Gunvald som är dragplåstret =)

Neej, det är inte Kartellen. Jag tror att de filmer som sänds nu är gjorda 2001, om jag inte minns fel.
    När Alice Levander är med.

I de filmer jag tänker på tror jag att det är hon som heter Lena, som bryter på finska, som är den kvinnliga polisen...

• MajaLinnéa

Vita Nätter.. är det den när Martins son Micke blir ihjälskjuten?
    Som handlar om knark?

Troooor inte att det är den jag tänker på, men jag vet inte...

• MajaLinnéa

Nope, Kartellen är det inte.
    Kartellen är filmen där Bojan Vladovic sågar sönder Christos Patanakos i hans egen kebab-såg.
    Det är även den första filmen Alice Levander medverkar i, och hon skjuter Bojan Vladvic i huvudet i slutet.

Det är inte den jag tänker på.

• MajaLinnéa

En mor skrev 2007-07-26 20:44:14 följande:

Är inte den :pojken i glasbubblan??
    Nja.. den handlar ju om en autistisk pojke som ritar penisar, eftersom hans assistent utnyttjar honom sexuellt.
    Det är inte den jag tänker på.

I den jag tänker på är det typ en åklagare/domare/advokat eller liknande som visar sig vara antingen pedofil eller homosexuell... minns inte riktigt.
  • MajaLinnéa

Jaa det är mycket möjligt...
    Jag har nog bara sett den filmen en gång, och det var länge sedan...

• MajaLinnéa

Han visste typ inte om att han hade en son. Han fick reda på det alldeles innan sonen blev skjuten, i en knarkaffär.

Svar på tråden BECK-fantaster, hjälp mig!!!