• MajaLinnéa

BECK-fantaster, hjälp mig!!!

I vilken Beck film är det dom hittar ett lik som styckats och grillats i en kyckling-grill?
    Där en utländsk städare hittar en grillad hand i grillen.

Och vilken Beckfilm är det som en advokat/åklagare/annan "högt uppsatt" person visar sig vara pedofil, som Martin Beck konfronterar i hissen?

Kan bara inte komma på vad dom heter...
    Hjälp någon!

• Svar på tråden BECK-fantaster, hjälp mig!!!
  • annaoedvin

ÄLSKAR BECK (eller ja, Gunvald Flört)!

Den första var väl den som gick på 4:an i söndags (Kartellen?). Den andra vet jag faktiskt
    inte, fast jag hat sett alla filmer (minnet e gott men kort)

• MajaLinnéa

Samma här, det är Gunvald som är dragplåstret =)

Neej, det är inte Kartellen. Jag tror att de filmer som sänds nu är gjorda 2001, om jag inte minns fel.
    När Alice Levander är med.

I de filmer jag tänker på tror jag att det är hon som heter Lena, som bryter på finska, som är den kvinnliga polisen...

• krakel

sv.wikipedia.org/wiki/Martin_Beck

hmm det är väl med en utlänsk man va?? det är väl i den de hittar liket uppträtt på spätt i kycklingsgrillen?? och sen nått med en blomsteraffär??

är iaf inte i den senaste omgången filmer...

har letat med kommer inte på vilken det kan vara...

• miababia

sorry, missade det där med kycklinggrillen så det var inte den. men vet du vad den handlar om mer så kanske du kan hitta den bland dessa filmer
    www.cdon.com/main.phtml&session=1
    om du har ork att kolla

• Julia76

Åhhhhhh Jag älskar också alla Beck filmer....Har dem i en låda på vinden......Men jag e höggravid och orkr inte gå upp och kolla....men om du inte får svar skall jag be mannen springa upp och hämta mina boxar när han kommer hem......
    Kan pedofil filmen kanske vara vita nätter??????

• MajaLinnéa

Vita Nätter.. är det den när Martins son Micke blir ihjälskjuten?
    Som handlar om knark?

Troooor inte att det är den jag tänker på, men jag vet inte...

• En mor
    MajaLinnéa skrev 2007-07-26 19:01:16 följande:
    I vilken Beck film är det dom hittar ett lik som styckats och grillats i en kyckling-grill?Där en utländsk städare hittar en grillad hand i grillen.Och vilken Beckfilm är det som en advokat/åklagare/annan "högt uppsatt" person visar sig vara pedofil, som Martin Beck konfronterar i hissen?Kan bara inte komma på vad dom heter...Hjälp någon!
    Är det Kartellen ??
  • MajaLinnéa

Nope, Kartellen är det inte.
    Kartellen är filmen där Bojan Vladovic sågar sönder Christos Patanakos i hans egen kebab-såg.
    Det är även den första filmen Alice Levander medverkar i, och hon skjuter Bojan Vladvic i huvudet i slutet.

Det är inte den jag tänker på.

• En mor
    Julia76 skrev 2007-07-26 19:20:38 följande:
    Åhhhhhh Jag älskar också alla Beck filmer....Har dem i en låda på vinden......Men jag e höggravid och orkr inte gå upp och kolla....men om du inte får svar skall jag be mannen springa upp och hämta mina boxar när han kommer hem......Kan pedofil filmen kanske vara vita nätter??????
    Är inte den :pojken i glasbubblan??
Svar på tråden BECK-fantaster, hjälp mig!!!