• NinaB

*Nu är det så att vi antagligen ska åka till

Min kompis vart väldigt magsjuk när vi var i Mexico. Var i Mexico City och sedan i Acapulco. Fick matförgiftning av nån kyckling som hon åt. Hon kräktes upp allt hon fick i sig så vätskeersättning är jättebra. Ta även med barnmedicin hemifrån mot magsjuka. Medicinerna kan vara starkare utomlands än hemma. Vattnet måste man köpa på flaska. Ta inte vilken taxi som helst i Mexico City. Kan vara farligt!
    De har ju såna där jättestora SuperMercados där så det finns säkert barnmat men jag vet ej vad det är för slags barnmat.
    Ang solskydd så är det jättevarmt där. Jag var där i feb-mars och brände mig trots ganska bra pigment. Så hög solskyddsfaktor är viktigt.
    Ang flyget så var det väldigt torr luft på planet och det är ju en ganska lång flygning så vi fick lite torrhosta och irriterade luftvägar i ca två dagar efter ankomsten. Men det gick över sedan.

Ni får det säkert underbart! Dit ni ska är det nog ännu finare stränder och så än i Acapulco.
    Trevlig resa!

• NinaB

Jo glömde tillägga. Köp yoghurt när ni är där. Bra för att förebygga magsjuka.

Svar på tråden *Nu är det så att vi antagligen ska åka till