Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!
Anonym skrev 2007-08-01 10:17:14 följande:
Har inte läst tråden men på vilket sätt är den andra kvinnan en slampa?? Hon och hennes man har kanske ett öppet frhållande? Fan vad fördömande ni är... verkar som ni aldrig själva har upplevt passion och lust utan livet går ut på att binda fast gifta par vid varandra...Att man sedan kallar människor man är arg på för öknamn kan ju vara förståeligt, jag säger inte att det är rätt, men i ilskan och besvikelsen kan man säga saker/kalla andra för saker som kan låta hårt.
--------------------------------------
Man har alltid ett val här i livet. Grannfrun kan välja att leva ut sina lustar med grannens man, eller tänka lite på konsekvenserna och se hur hennes agerande kan såra hennes granne och vän.
Man behöver inte alltid leva ut sina lustar och göra vad man vill, ibland kan det vara bra om man tänker lite på sina medmänniskor och vad ens handlingar kan göra mot dem.
Att kunna lita på att ens vänner inte gör nåt som de vet sårar betyder mycket i en vänskap. I alla fall för mig. Men givetvis inte för alla. Alla har olika normer har mer eller mindre moral. Att vara lojal mot sin vän är inte lika viktigt för alla.
Själv har jag en barndomsvän, sedan dryga 30 år, eller hade kanske jag ska säga. Vår vänskap, med allt vad det innebär, var inte mer värd än tiden det tog att rulla runt i bingen ett par gånger.
Ett par snabba kn*** eller 30 års vänskap. Hon valde det förstnämnda...