• Anonym

Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!

jag vet hur du känner dig, jag har varit med om en liknande sak.Jag förlät min man eftersom han verkligen ångrade sig, vi flyttade och började om.. fick barn nr 2.Nu efteråt så kan jag tom påstå att vårat förhållande blivit mkt bättre,för några veckor sedan så gifte vi oss.Men skulle han vara otrogen igen så skulle han åka ut på engång!!!!!

Om din sambo vill fortsätta med dig och du med han tycker jag att du ska försöka förlåta honom,(inte lätt) och gå vidare.Flytta och börja om.Grannen skulle jag inte förlåta.... finns ingen anledning, eftersom ni ändå inte kan fortsätta vara vänner om du o din sambo ska vara tillsammans.

Jag hoppas allt löser sig för er,det finns inget ont som för nåt gott med sig! Många kramar från mig!

• Anonym

det är klart att man kan gå vidare, det är svårt. men man kan inte alltid välja den lätta vägen, klart det är smidigt o bara göra slut men det är inte alltid det bästa. allting är värt ett försök. det är alltid lätt för utomstående att bara säga att "du borde lämna han" eller " det går inte förlåta" men det är bara du som vet.
    hoppas allting ordnar sig.

• Anonym

ska man förlåta den ena tycker jag att man ska förlåta den andra, båda två gjorde ju lika mycket fel!!

båda visst ju om att du fanns och hur fel dom gjorde.

• Anonym

Urs jag gråter när jag läser detta, jag vet nästan hur du har det och för mig är otrohet det värsta sveket. Jag trode också att vi hade det perfekta förhållandet med två barn hus djur m m.. Men sen går min sambo och har sex med våran killkompis lillasyster på 15 år och han själv är 22.. Som tur är bor hon inte i närheten, så det är inte så troligt att jag ska träffa på henne.. Jagbehöver i alla fall inte flytta, men ibland har man ändå god lust. Jga kommer aldrig att lita på min sambo igen och aldrig gifta mig med honom heller. han har förstört aldeles för mycket i mitt liv för att alla såren ska läkas.. Men gör han om samma sak en gång till, då lämnar jag honom på en gång. Det värsta är att jag är gravid i vecka 15 och måste behålla barnet, jag hoppas bara att jag gör rätt. Tänk att karlarna inte kan fatta hur illa dom verkligen gör den dom är tillsammans med och att även barnen får lida för vad dom gjort.. Jag önskar dig all lycka

• Anonym

För att någon aldrig har varit otrogen så går den personen till 100% att lita på? Är det så ni ser det? Att personen aldrig varit otrogen eller svikit innan betyder inte att den aldrig kommer göra det i framtiden så man KAN ALDRIG veta till 100% att man aldrig kommer att bli sviken. Att leva med en annan människa är att riskera att bli just sviken, att bli gift eller förlovad eller sambo betyder inte att *nu är allt tryggt*. Ts kan lika lite eller mycket som innan lita på sin man, eller hur?

Jag tycker självklart det är fel att vara otrogen om man kommit överens om att det är det, men däremot är det fortfarande TVÅ som bestämmer det fortsatta livet och era barns öden. Det behöver ju inte vara svart eller vitt heller- antingen acceptera eller skilja sig. Är det jobbigt just nu så separera. Jag har fler exempel bland kompisar som separerat upp till ett år men som sedan hittat tillbaka till varandra, bla efter en otrohetsaffär.

• Anonym
    Anonym (Respekt.) skrev 2007-07-29 18:44:27 följande:
    Han SKA få reda på det! Leva med en sån slampa till kvinna?! Nä, hon skall förgöras! Och vi hoppas på att hon flyttar därifrån sedan!Stor kram på dig och ha en fin semester med barnen!

Men hennes slampa till karl då? Han var väl med på det lika mycket? eller är det det vanliga "kvinnor är förförerskor och männen vet inte vad de gör"? Som han politikern som inte visste att han var på strippklubb.

Visst jag tycker med att hennes man ska få veta.. Ingen förtjänar att leva i ovisshet med någon som gjort något sådant. Men just att hon blev en slampa? Tycker jag är lite "roligt" om jag ska vara ärlig..

• Anonym

Har inte läst tråden men på vilket sätt är den andra kvinnan en slampa?? Hon och hennes man har kanske ett öppet frhållande? Fan vad fördömande ni är... verkar som ni aldrig själva har upplevt passion och lust utan livet går ut på att binda fast gifta par vid varandra...

• Anonym

Anonym (M)

Fan vilken bullshit du skriver.
    Vad menar du med att detta har inget med din sambo eller dina barn att göra?? Troligtvis har de med detta att göra i alla högsta grad! Fast du kanske varit så skicklig så du klarat av att hålla det hemligt. Fy fan o ha en sån tjej/mamma.

För det andra. Jag tror inte man älskar någon MASSOR om man är otrogen mot den personen.

• Anonym

TS

Varför vill du vara med någon som varit otrogen mot dig?

• Anonym

Jag tror säkert att ni kan ordna upp det hela, alla kan göra misstag även om detta är ett sådant man inte alltid kan förlåta... Ett råd: om ni ska fortsätta ihop, berätta inte för alltför många vänner vad som hänt. De kan ha svårare att förlåta honom än vad du har. Lycka till!

Och ja, berätta för grannens man samt BRYT med dem båda.

• Anonym

För mig är otrohet helt oförlåtligt. Älskar man någon är man inte otrogen. Så enkelt är det. Skulle aldrig stå ut med en fönedringen.....

• Anonym

Har följt dig och dina bekymmer, då jag råkat ut för otrohet jag med. Det jag kan trösta dig med är att allt bleknar. Nu har det gått ett halvåt för oss och allt är lättare. Inte enkelt, men lättare. Tillfällena jag tänker på eländet blir färre och det gör lite mindre ont. Tiden läker sår, men det blir ärr.

• Anonym

Jag funderar på det där du skriver att du tänker på hur det var, vad dom gjorde me varandra osv...är det inte bättre att du frågar honom och han får berätta. annars kommer du gå och tänka på det och det kommer äta upp dig!

Mitt ex var otrogen och jag hade ockås dessa tankar..tillslut klarade jag inte av det längre, utan jag VILLE veta vad han hade sagt och gjort med henne..och det fick jag veta också...efter det var jag sårad och arg hur länge som helst och kände mig också äcklad av honom...tillslut efter ett tag hade jag gått vidare.

Att det tog slut var inte pga otroheten utan andra aspekter, men jag litade aldrig på honom igen.

• Anonym

Synden straffa sig själv brukar man säga,men hur lågt kan man sjunka egentligen när man börjar ha sex med ens granne.Jag skulle vilja ge dig en kram för att jag lider med dig.Starkt av dig att vilja dela med dig till andra om din berättelse.Jag hoppas att det ordnar sig,det är svårt att släppa det som har hänt,men bestämmer ni för att fortsätta tillsammans så måste man nog börja om från noll och glömma allting.

Svar på tråden Min sambo har varit otrogen med vår granne!!!