Mamma 33 år!!
Min bror hade mått dåligt en längre tid, detta på grund av trassel i kärleks livet.
Han har inte varit en sådan kille som varit våldsam eller verbalt elak med någon av sina tjejer.. han har alltid varit världens goaste!!
Han hade då haft en tjej som han varit tillsammans med i 10 år, och de fick barn. pojken var då 8 år när detta hände..
När han pratade med mig, hans lillasyster!! sa han så här om förhållandet!!
Av tio år som hon och han varit tillsammans henne så har 3 år varit skapliga, och 7 år åt helvete!
Hon var aldrig glad för det han gjorde, hon kunde vara sur på honom för att han inte var tankeläsare.. och med detta visade hon genom att vara sur på honom och inte köpte och lagade mat åt han..köpte bara åt sig och sonen.
Min bror har alltid värdesatt sin bio familj högt, och det ogillades av henne, att han sökte stöd när det började på att barka åt skogen.
Det började med att hon blev sur på honom i januari 2005, en småsak, rent av löjlig sak!! hon ringde och terrade han i telefonen när han jobbade, han sa till mig att alla andras fruar/tjejer ringde när de var borta och jobbade och de pratade så mysigt med varandra.... när min brors tjej ringdev var han tvungen att gå ut för att han skulle slippa skämas när hon skrek och bråka i telefonen.
Tillslut så i feburari slängde hon ut honom från deras gemensamma boende, och min bror flyttade hem till mig!!
Och det var samma ringandes dyngnet runt från tjejens sida.. skrik och bråk hela tiden, som ahn försökte dölja..
Jag försökte att ställa upp så mycket jag kunde, jag var vaken på natten när han kom hem från jobbet, lagade matdosor och kaffe och kakor på morgonen innan han skulle åka... jag såg i vilket behov av stöd han var!!
Min lilla pojke Linus var bara 2 månader vid detta tillfälle, så därför hade jag vanan inne att vaka som tur var :o)
Min Bror och tjejen slöt fred med varandra i början av april, och de skulle försöka att leva tillsammans..
Sedan jag fick Linus, hade min bror sagt att han ville ha en liten till med sin tjej!! Till svar fick han.. ja visst vill hon ha fler barn.. men faan inte med han.
Det var något som tog hårt på han..
En helg i tidigt april så hade de fest hemma, och min bror hade blivit lite för berusad, hon hade blivit som en bärsärk *våldskärring* hon hade slängt grejer på han hällt öl över honom m.m. så han åkte hem till oss tidigt på morgonen den helgen... bråket fortsatte i 1 vecka innan de blev sams igen.. och hade bestämt sig för att verkligen försöka..
De hade gäster hemma på middag denna helg 8/4-05 självklart så serverades det alkoholhaltiga drycker!! de hade trevligt hela kvällen, tills att min bror ville åka ut på byn med min andra bror!!
Då stod hon och skrek när han skulle åka att han fan inte skulle åka för då var det slut!! Han åkte inte heller, utan tjejen och han satte sig i en annan bil och prata... min andra bror stod på bron när min andra bror och hans tjej skulle gå in... då sa min bror till min andre bror, kom in du och drick en kopp kaffe!!
Det fick han inte, för de skulle vara själva min första brorsa och hon... så min andre bror åkte hem efter avhysningen..
Sedan vad som hände efter det.. talar jag från min brors tjejs ord!!
De hade satt sig i bilen igen för att prata!!
Och då hade hon sagt att hon hade varit otrogen med brorsans bästa kompis!!
Och att hon skulle flytta, otroheten tog så hårt på min bror så att han gett henne en stor lavett över ansiktet!! hon hade även sagt annat som hon inte ville säga...
Han hade accepterat hennes beslut, och han gick in för att lägga sig..
Han bad henne att följa med in så de kunde prata ut om saken, men hon ville inte.. så han gick in själv!!
Hon satt kvar där i ca 20 minuter!! sedan gick hon in i huset, och gjorde sig i ordning för natten.. hon gick ner i källaren för att hämta brorsan!! eftersom han hade på bandspelaren där!!
Hon möttes av en syn som hon aldrig kommer att glömma!!
Min bror har hängt sig i en krok som vi brukar hänga upp skotrarna i!!, med hjälp av 2 vedträn!!
Hon fick panik och hämtar en stol och en kniv och skär av repet han hängt sig i.
Hon ringer till mig och min mamma och är aldeles förtvivlad, och försöker att återuppliva honom, men det var dock försent!! han dog på morgonen nån gång 9/4 strax efter midnatt!!
Det kom för mig som en stor chock att brorsan kunde göra något sådant!!
Men jag var tvungen att vara stark för min familjs skull!!
Jag har kommit i kontakt med min bror efter ahn avlidit hos olika medium!!
Och han har då sagt att han avundas min styrka och att han önskar att han hade den när han levde!!
Jag kan sitta här och skriva hur länge som hellst, finns så mycket som man vill säga och få sagt.. men jag har gjort en lång historia kort!!
Hoppas att inte fler hamnar i denna sits, den är hemsk!!
Jag vill påpeka att jag inte beskyller min brors tjej för det brorsan gjorde!!
Han hade ett eget val och han valde att lämna oss!!
Visst hon hade inverkan på hans fysiska psykiska mående, men dock ej på hans handlig!! man styr dock över sina egna handlingar!!
Men hade hon sagt gjort annorlunda kanske det aldrig hade hänt!!
Det är inte min rätt att döma andra, och var och en får ju leva vidare med sitt samvete för vad man gjort, sagt, inte sagt, och sina handlingar.
Kram till er alla//Suss