Häxan Jia: jag har ocskå svårt att uttrycka många jobbiga känslor verbalt, men i den här tråden känner jag att jag har övat och övat och gjort enorma framsteg (för mig) och det i sig är ju otroligt viktigt! Lycka till på onsdag!
Psychobilly: bra att du fick en så snabb tid till Aurora-bm! Lycka till på onsdag! Själv ska jag dit nästa onsdag igen.
apan: sugklocka sätter dom när det är bråttom att få ut barnet pga att det mår dåligt i magen. Dom drar ut ungen med våld helt enkelt, vilket innebär att man spricker enormt mycket (oftast). Det tog mer än 2 timmar att sy ihop mig och under den tiden var mitt barn på observation på nån barnavdelning eftersom hon mådde dåligt när hon kom. Tycker att det var fruktansvärt när dom sydde verkligen!
Jag och sambon ska öfrresten också få gå på besök på förlossningen igen. Har ju varit där en gång akut på kontroll och det enda som gjorde att jagi nte bröt ihop där och då var att jag inte orkade lämna ut mig på det sättet för personalen.
Krickeline: jag tror att du har rätt! Jag får inte tränga undan dom här tankarna nu, utan måste försöka att vara aktiv dagtid så att ajg slipper det här på nätterna.
Å, vad jag håller tummarnaf ör att din dotter snart ska må bra igen och inte vara rädd för dagis, det värker ju så i föräldrahjärtat att veta att ens barn mår dåligt!
Fru U: det låter ju helknäppt, till mig sa dom att ajg gärna skulle höra av mig innan jag planerade nästa barn pga min förlossningsskräck! Har du ringt själv till Auroramottagningen eller motsvarande där du bor för att fråga om du kan få hjälp? Sen kan det så klart vara en resursfråga, är dom underbemannade lär dom vara tvungna att prioritera i sina åtaganden och då kanske dom inte kan hjälpa hur mycket dom än vill. Deprimerande i så fall! Jag tycker att du ska ringa själv till Aurora elelr så och höra dig för i alla fall om du inte redan har gjort det.
USCH säger jag bara! Idag lämnade jag på dagis för första gången på eviga tider (pga foglossningen, kan gå nu när jag har legat däckad i förkylning några dagar
) och det var ju så roligt tyckte jag. Tills jag kom in där. Då började en förälder och en i personalen GENAST att prata om förlossningen och att "det är ju tur att man hinner glömma mellan barnen annars skulle man ju aldrig skaffa barn på nytt". Även om jag kort svarade "tala för er själva!" och säkert såg lagom sur ut, så bara fortsatte dom att prata på om det där med förlossnign och blä blä blä. Jag blir så less! Själv vill jagi nte prata förlossning och om andra har jobbiga upplevelser bakom sig kan dom prata med personer dom är vänner med eller prata med proffsen - inte med mig som är gravid! Dom vet ju ingenting om hur jag mår och behöver inte försöka bräcka mig genom att säga att "ja men om jag inte hade glömt så skulle jag ju aldrig mer skaffat barn" som om det vore nån jäkla tävling. Behöver ju självklart inte säga att jag inte sa ett dyft mer än mitt korta sura svar, men det är SÅ jobbigt att en höggravid mage inte kommer undan en massa prat om andras jäkla förlossningar som dom ska berätta för en åt höger och vänster. Dessutom är det så jäkla taskigt att gå på en höggravid och prata om hur hemsk ens egen förlossning var! Jag skulle ALDRIG i livet göra så, det vore ju rent sadistiskt!
Förlåt, behövde visst skiva av mig lite, hoppas att ni står ut med mig nu när jag är rena rama känslomässiga bomben!