Inlägg från: Psychobilly |Visa alla inlägg
  • Psychobilly

Rädd för vag. förlossning och kejsarsnitt

vad skönt at läsa lite i den här tråden. För shit vad allt stämmer in på mig.
    Är i vecka 33 nu. 32+6. Min bm skickade innan sommaren in remiss till aurora (eller mathilda som det heter i malmö) men de har fortfarande inte hört av sig. Förlossningen närmar sig och jag kan inte se hur jag någonsin ska klara av det. Jag bara gråter och gråter..och har även börjat undra varför i helvete ag gav mig in på detta.

• Psychobilly

jag ska idag till en kurator på förlossningen och prata. Jag hoppas verkligen hon har massa att säga för jag har så svårt för att förklara hur jag känner. Alla jag berättar för verkar tycka jag är helt knäpp. Rädd för att föda barn!! Men herregud det gör ju alla! Eller rädd för kejsarsnitt, man känner ju inget!!
    Jag är orolig och vill egentligen inte dit. Mannen får skjutsa dit mig om det ens ska gå.

• Psychobilly

var hos kusartorn på förlossningen idag. Blev inte klokare men fick i alla fall gråta och ventilera mina känslor. Det var skönt. Ska till aurora BM på onsdags och hoppas då på att bli mer klok inför förlossningen!

• Psychobilly

kuratorn ska det såklart stå=)

• Psychobilly

Häxan Jia skrev 2007-09-24 23:56:33 följande:

Jag skall oxå till aurora möte på onsdag, mitt första så jag börjar bli nervös som fan nu. Har så svårt att uttrycka min rädlsa verbalt liksom...
    när har du bf?
  • Psychobilly
    taksi skrev 2007-09-25 08:21:42 följande:
    Psychobilly: bra att du fick en så snabb tid till Aurora-bm! Lycka till på onsdag! Själv ska jag dit nästa onsdag igen.
    fast den här tiden har jag väntat på sen i våras.
    hoppas verkligen hon kommer ta mig på allvar, för det känns inte riktigt som någon annan gjort det än.
  • Psychobilly

Häxan Jia skrev 2007-09-25 13:36:30 följande:

17 december har jag. När har du?
    31 oktober. så det är läskigt nära för mig..
  • Psychobilly

Aurora barnmorskan jag skulle träffa ringde åtta i morse och sa att tyvärr var hon tvungen att stanna hemma med sjukt barn. Jag blev oroligt ledsen men det fanns inget att göra. Ska dit på fredag istället. Men varje dag blir allt bara svårare och svårare.

• Psychobilly

nu sticker jag iväg till mitt samtal med aurora barnmorskan. Är skit nervös men jag hoppas det ska gå bra...
    berättar hur det gick sen!
    Hoppas allt är bra med er andra!

• Psychobilly

Apan: Nästan ALLA planerade snitt blir på morgonen. Har aldrig hört någon som fått ett sent snitt. Du behöver nog inte oroa dig för det.

I fredags var jag på samtal. Det blir igångsättning för min del, kommer börja förbereda redan nästa vecka=) Min underbara barnmorska kommer vara med hela förlossningen, vilket känns underbart. Just nu känns det ganska bra. jag är nöjd och längtar sååå efter min grabb

• Psychobilly
    taksi skrev 2007-09-30 23:26:08 följande:
    Psychobilly: vad skönt att veta att du får en barnmorska du kan lita på och kan förbereda dig inför förlossningen! Kommer det att bestämmas datum eller beror det på typ om tappen mognar eller sånt?
    det kommer bli så fort dem ser att jag är ordentligt redo, men jag kommer inte gå mer än 17 dagar till, enligt läkaren..
    så det är skrämmande nära nu!
  • Psychobilly

kan knappt fatta att det är så nära nu. Tiden har gått fortfare än jag trodde. Men samtidigt känns det underbart att det snart är över. För tyvärr har jag inte njutit direkt av graviditeten..

• Psychobilly
    Kattöga skrev 2007-10-04 10:41:40 följande:
    Hej, ny här!Jag ska till Aurora idag för första besöket och jag är såå nervös. Jag är rädd både för att flippa ur och bara storgrina, eller - vilket känns som ännu värre: bli så där lugn och cool på utsidan att de inte tar mig på allvar (jag blir oftast sådan när jag blir stressad).Jag funderar en del på igångsättning, men det känns väldigt skrämmande samtidigt... Man hör ju många historier om att igångsättning är det VÄRSTA man kan göra. Men det borde (?) väl vara skillnad om tappen är mogen eller inte?Psychobilly:Wow, 17 dagar till! Nästan framme! :)Hur ofta kommer de att kolla tappen på dig?Hur har du tänkt med ev. smärtlindring vid igångsättningen?(Ledsen om det står tidigare i tråden, har läst den ganska noga men har säkert missat något.)Lycka till.
    Jag ska testa en del smärtlindring. Vill ha EDA och lustgas i alla fall. Sen får barnmorskorna komma med förslag under tiden. Vill typ testa akupuktur och sterila kvaddar också. Får se hur det blir..
    Dem känner på min tapp varje vecka. Nästa vecka ska dem antagligen göra en hinnsvepning på mig, så då hoppas jag att det sätter igång.

Jag har hört både jobbiga och jätte bra saker om igångsättning, många säger att det är den bästa förlossningen dem haft. men visst vissa slutar ju i kejsarsnitt ändå.

Hur gick det hos aurora bm då?
  • Psychobilly

Grattis grattis till er lilla grabb! Han är ju super fin! Hååller tummarna för att infektionsvärden har sjunkit.

Jag fick igår en liten blödning, vilket förhoppningsvis betyder att jag håller på att öppna mig. Sen dess har jag haft en del sammandragningar, tyvärr oregelbundna. Men det känns ändå som att det börjar närma sig!
    ska försöka vila nu, måste samla krafter om det är så att det är påväg att sättas igång på riktigt nu!

• Psychobilly

hej allihopa!
    Skulle egentligen blivit igångsatt idag. men i måndags förmiddag gick vattnet och 23.50 på kvällen var min lilla pojke ute.
    Det var jobbigt, men värt allt. Känner inte direkt att jag skulle kunna föda igen och igen, som väldigt många känner. Men det var inte alls som jag föreställt mig. Det var en helt underbar upplevelse och jag är så glad att jag lyckades ta mig igenom det!

hoppas allt är bra med er här!

Svar på tråden Rädd för vag. förlossning och kejsarsnitt