Kattöga skrev 2007-10-04 10:41:40 följande:
Hej, ny här!Jag ska till Aurora idag för första besöket och jag är såå nervös. Jag är rädd både för att flippa ur och bara storgrina, eller - vilket känns som ännu värre: bli så där lugn och cool på utsidan att de inte tar mig på allvar (jag blir oftast sådan när jag blir stressad).Jag funderar en del på igångsättning, men det känns väldigt skrämmande samtidigt... Man hör ju många historier om att igångsättning är det VÄRSTA man kan göra. Men det borde (?) väl vara skillnad om tappen är mogen eller inte?Psychobilly:Wow, 17 dagar till! Nästan framme! :)Hur ofta kommer de att kolla tappen på dig?Hur har du tänkt med ev. smärtlindring vid igångsättningen?(Ledsen om det står tidigare i tråden, har läst den ganska noga men har säkert missat något.)Lycka till.
Jag ska testa en del smärtlindring. Vill ha EDA och lustgas i alla fall. Sen får barnmorskorna komma med förslag under tiden. Vill typ testa akupuktur och sterila kvaddar också. Får se hur det blir..
Dem känner på min tapp varje vecka. Nästa vecka ska dem antagligen göra en hinnsvepning på mig, så då hoppas jag att det sätter igång.
Jag har hört både jobbiga och jätte bra saker om igångsättning, många säger att det är den bästa förlossningen dem haft. men visst vissa slutar ju i kejsarsnitt ändå.
Hur gick det hos aurora bm då?