• Fru U

Rädd för vag. förlossning och kejsarsnitt

Wow, jag som trodde jag var den enda som kände så här. Har inte läst  hela tråden (än) men jag blir nipprig bara av att tänka på hur barnet ska komma ut (när det väl är tillverkat, vi ska göra IVF)

Vill inte föda vaginalt pga tidigare sjukdomar, op mm men känner inte heller för att bli opererad (få kejsarsnitt). Är livrädd att de ska strunta i vad jag vill och bara köra på, att jag ska känna att de rotar runt i magen ovs....

Ville prata om det här innan jag blir gravid men fick svaret att det inte går...

Live and let live
  • Fru U

Så ni tycker jag ska stå på mig och kräva att få svar och hjälp innan jag blir gravid då? För det verkar alldeles omöjligt... Ska kontakta mina andra läkare och få dem att skriva ner att de rekommenderar snitt (trots allt det jag är minst rädd för) men oavsett vad de tycker så är det ju läkarna på KK/BB som bestämmer och det oroar mig så mycket att det ger mig ångest

Live and let live
  • Fru U

Med vem ska jag boka detta första besök? IVF-läkare säger att hon inte har med detta att göra... Funderar dock på att ta kontakt med kuratorn på IVF-enheten så får hon hjälpa mig att dra i allt detta

Live and let live
  • Fru U

Jag har surfat en massa och hittat att här i Malmö finns det ett Matilda-team som tar hand om förlossningrädda. Dit kommer man genom sin MVC eller genom att skriva ett brev själv (stod det på websajten). Så jag tänkte skriva ett brev till dem och förklara mitt dilemma och hoppas på att de tar imot mig fast jag inte är gravid än (vill ha detta avklarat innan vi gör IVF ju)

Live and let live
  • Fru U

Jobbigaste är att jag måste ha kontakt med så många olika läkare (alla sköter om sin del av mina sjukdomar)... Vi har iofs bestämt att inte påbörja IVF förrän i dec/jan (vi har mögel i huset o måste få det sanerat, känns inte bra att ha det och samtidigt vara gravid)

Live and let live
  • Fru U

IVF-sköterskan sa bara att det där kan man inte ta tag i förrän man är gravid....  muttrar

Live and let live
Svar på tråden Rädd för vag. förlossning och kejsarsnitt