Inlägg från: ÄLSKADE HJÄRTEGRYN |Visa alla inlägg
  • ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

ljusrosa flytningar i vecka 8

Är gravid i vecka 7+1 och fick i måndags en pytteliten ljusrosa flytning.
    Hade väldigt ont i magen på söndagen och även litegrann på måndagen.
    Efter det har jag inte haft ont i magen och jag har inte haft nån mer rosa flytning.

Är det någon som varit med om samma med positiva slut?

Är så himla rädd för mf/ma då jag redan varit med om ett och det inte upptäcktes förens vecka 14.

Jag vet att det är vanligt med småblödningar i börja men har inte haft det vid mina tidigare graviditeter.

Är väldigt orolig har inte jättemycket symtom heller vilket oroar mig.

• Svar på tråden ljusrosa flytningar i vecka 8
  • ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

Har ringt för att få ett vul men de tyckte inte att det var nån ide förens tidigast nästa vecka så det hjälpte inte mycket tyvärr.

• ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

Hoppas det!
    Jag försöker också att tänka så att om det kommer riktigt blod så är det större fara det sa dem när jag ringde också.
    Och det blev ju aldrig mer av det utan det höll sig till rosa flytningar under ca 1 timme bara.
    Att jag e så orolig är ju för att mitt ma startade precis så,det blev inte mer av det heller men ändå så gick det så illa.
    Har inte blött under min graviditet med sonen men alla graviditeter är ju olika.
    Tack för svaret

• ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

HannaoNicko: Jag beklagar verkligen ert missfall.
    LindaCarlsson: stort lycka till med nya bebben (:

• ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

Det var akuten jag ringde till så jag vet inte vart jag ska vända mig då. Min privata barnmorska har semester i 2 veckor till ):

• ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

De rosa flytningarna avtog efter ca 1 timme o det var inte mycket. Det har inte blivit mer av det sen. Men några större symtom hade jag inte innan flytningarna kom heller så jag vet inte. Jag provade ringa akuten igen men de hade bara telefontid på morgonen de närmsta veckorna pga semestrar. Annars hade jag velat kolla upp det idag. Jag har lite molvärk o svagt illamående inget mer.

• ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

Nu har jag äntligen fått tag i nån att prata med och fick tid för vul i morgon kl 10.
    Hoppas på¨det  bästa men har mer ont i magen idag så jag antar att chanserna inte är så stora tyvärr..... Höra av mig i morgon hur det gått.

• ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

Tack vad snäll du e (:
    Det hoppas jag också verkligen.

• ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

ja detta blev man inte mycket klokare av..... har gjort vul idag o den första läkaren såg inget foster utan trodde att det var en ofostrig graviditet precis som sist. Men ville att en läkare till skulle göra en bedömning o hon tyckte att det såg normalt ut fast trodde att jag inte var mer än i vecka 5+4 och såg något som kunde vara böran till ett foster men var inte säker. Ska dit igen om två veckor o har det inte växt då så e det en ofostrig graviditet till. Man kan inte göra mycket mer än att hålla tummarna det blir två jobbiga veckor nu.

Men jag tycker inte att två läkare borde ha så olika åsikter.

Nu e jag bara förvirrad och ledsen.

• ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

Nej det har jag inte så någonstans har man ju hoppet kvar ;)
    Men det e två dryga veckor mna har framför sig!
    Håll tummarna!
    Tack för omtanken hur går det för dig med allt??

• ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

Klart jag håller tummarna för dig (:
    Hoppas hoppas

• ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

Ja jag ska in på onsdag o kolla hur det står till! Man e nervös nu men jag hoppas inte på något eftersom chanserna e minimla då e det bättre att vara inställd på det värsta o hellre få bli glad!

Hur går det själv??

Tänker på dig också (:

Svar på tråden ljusrosa flytningar i vecka 8