• ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

ljusrosa flytningar i vecka 8

Är gravid i vecka 7+1 och fick i måndags en pytteliten ljusrosa flytning.
    Hade väldigt ont i magen på söndagen och även litegrann på måndagen.
    Efter det har jag inte haft ont i magen och jag har inte haft nån mer rosa flytning.

Är det någon som varit med om samma med positiva slut?

Är så himla rädd för mf/ma då jag redan varit med om ett och det inte upptäcktes förens vecka 14.

Jag vet att det är vanligt med småblödningar i börja men har inte haft det vid mina tidigare graviditeter.

Är väldigt orolig har inte jättemycket symtom heller vilket oroar mig.

• Svar på tråden ljusrosa flytningar i vecka 8
  • HannaoNicko

Jag fick MF i v.8 men mins rosa flytningar övergick till riktigt mörkt tjockt blod o klumpar bara några timmar senare.

Jag råder dig att ringa till gyn o begära ett vul, så får du veta!

• HannaoNicko

måste tillägga att många får t.om. mens när de är gravida och allt är bra ändå, så håll hoppet uppe!!

• LindaKarlsson

Jag hade rosa flytningar en hel vecka, från v 7-8. Nu är jag i v 28 och bebis sparkar på för fullt :)

♥ V 28. Bf 16 oktober. ♥
  • ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

Har ringt för att få ett vul men de tyckte inte att det var nån ide förens tidigast nästa vecka så det hjälpte inte mycket tyvärr.

• HannaoNicko

Gud va trökiga dom är.. Dom nekade mig först också, men då ringde jag till akutmott. falun och sa att jag MÅSTE få komma för jag håller på å dö av oro! Och då fick jag komma..

Men om det inte börjar komma RIKTIGT blod så är det säkert helt lugnt!

lindajoann skrev 2007-07-18 12:11:31 följande:
    Har ringt för att få ett vul men de tyckte inte att det var nån ide förens tidigast nästa vecka så det hjälpte inte mycket tyvärr.
  • ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

Hoppas det!
    Jag försöker också att tänka så att om det kommer riktigt blod så är det större fara det sa dem när jag ringde också.
    Och det blev ju aldrig mer av det utan det höll sig till rosa flytningar under ca 1 timme bara.
    Att jag e så orolig är ju för att mitt ma startade precis så,det blev inte mer av det heller men ändå så gick det så illa.
    Har inte blött under min graviditet med sonen men alla graviditeter är ju olika.
    Tack för svaret

• ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

HannaoNicko: Jag beklagar verkligen ert missfall.
    LindaCarlsson: stort lycka till med nya bebben (:

• HannaoNicko

Ja, som sagt jag fick riktigt blod, plus att jag fick ont i nedre delen av ryggen, mensvärk fast ännu ondare.. så oroa dig inte! Men jag förstår din oro och om du inte kan slappna av så tycker jag att du ringer igen och ber att få komma, ring direkt till akuten då.

Tack så mycket! Det värmer..

lindajoann skrev 2007-07-18 13:59:26 följande:
    Hoppas det!Jag försöker också att tänka så att om det kommer riktigt blod så är det större fara det sa dem när jag ringde också.Och det blev ju aldrig mer av det utan det höll sig till rosa flytningar under ca 1 timme bara.Att jag e så orolig är ju för att mitt ma startade precis så,det blev inte mer av det heller men ändå så gick det så illa.Har inte blött under min graviditet med sonen men alla graviditeter är ju olika.Tack för svaret
  • ÄLSKADE HJÄRTEGRYN

Det var akuten jag ringde till så jag vet inte vart jag ska vända mig då. Min privata barnmorska har semester i 2 veckor till ):

Svar på tråden ljusrosa flytningar i vecka 8