Familjerådgivning?
Jag och min sambo ska om några veckor till Familjerådgivningen för första gången. Har en son som snart är 1,5år och har sedan han föddes haft det både bra men också en hel del dålig. Som ovansående så börjar det bli en ond cirkel, man tjafsar om samma saker som man gjort länge (från både före och efter barn)och nu när energin inte är på topp så blir det mycket fräsande. Jag har också svårt att hitta bra ord och förklara på bra sätt vad det är jag vill ha sagt, så till viss del vill jag dit för att få hjälp med det. Känner att fortsätta ha det på detta vis inte är något jag orkar med någon lägre tid till utan att det då till slut kommer att bli en separation. Det är dock det sista jag vill, jag har ju mannen som jag är klart förälskad i...
Det är jag som kommit med förslaget och min sambo är med på att gå dit. Det var väl inte dirrekt "jippi!!" från hans sida. Han tycker att förhållande känns ok just nu och att till rådgivningen går man när man känner att det håller på att gå åt skogen (vi har alltså lite olika uppfattning om vårt liv just nu...).
Lycka till med vad du än bestämmer!