• Tessidess

Vilken bantningsmetod är effektivast?

Ingen bantningsmetod är effektiv!

Jag tror på långsiktig förändring av sin livsstil... Anna Skippers dieter och detox förslag etc är fantastiska.

Ännu bättre till och med är Sanna Edin... har en hemsida.

• Tessidess

Stenåldersdieten är fantastiskt men jag ser det inte som en bantningsmetod. Indirekt är det såklart det... (GI kan man väl säga)

Byt ut:
    vetemjöl till dinkelmjöl, finns fullkorn också.
    Pasta till dinkelpasta
    Mjölk till soya mjölk
    ost till getost
    hårtbröd-ryvita (råg- jättegott)

• Tessidess

Kör GI då tycker jag... Stenåldersdieten eller liknande.
    Akta dig för pulver, verkligen inte nyttigt.

Ät mkt frukt och grönsaker och ät ekologiskt... om du ska göra ngt med pulver så välj utan aspartam och skit... Holistic har ett vasslepulver (protein) som är helt rent och jättefint. TIllsätt psylliumskalfrö, linfröolja (kallpressad eko), färska frukter och en själk selleri. Det är utrensande!

Ingefära, färsk, sätter fart på förbränningen. Dricka ljummet ingefärste (vatten och färsk ingefära som kokar minst 10min) eller bara kokt vatten under dagen är jätteeffektivt.

Att börja morgonen med 8glas varmt vatten är också väldigt bra utrensande och för att gå ner i vikt

• Tessidess

Efedrin kan ha en psykostimulerande effekt ungefär som amfetamin. Biverkningar- kan inte sova, får nervryckningar, har tendenser att tala för mycket och är skakiga i händerna.

Missbruk av efedrin kan förekomma men är sällsynt. Det förekommer att bl.a. kroppsbyggare använder efedrinpreparat för minskning av fettvävnad och som prestationshöjare. Läkemedelsverket varnar för skador på hjärtkärlsystemet vid bruk av efedrinpreparat.

Hälsosamt värre...

Svar på tråden Vilken bantningsmetod är effektivast?