• hemlis

Smärtlindring

Pillis, känner precis som du, min sista förlossning gick så fort och gjorde såååå j-a ont!
    Jag har gått och oroat mig under hela graviditeten över hur jag ska ta mig igenom en till förlossning.

Har pratat med många nu som jag känner som säger att EDA har varit super, och alla dom säger att det inte alls gör ont när man krystar heller, man känner bara trycket.
    Men jag känner som du, bara man hinner få den, det svåraste den här gången kommer bli att veta när man ska åka in.
    Man vill inte komma för tidigt heller så man blir hemskickad igen.

Jag går in i v 40 idag, bf om en vecka
    Oj, vad nervös jag blir!
    Men ändå längtar jag sååå mycket nu

• hemlis

Tror att det är stor skillnad på att ha EDA fösta förlossningen, som oftast ändå drar ut på tiden än andra och tredje, särskilt om man har haft vädligt snabb förlossning innan.
    Då kanske den blir lite mer normal

Att man blir lite bunden gör inte så mycket, så ont som jag hade sist så skulle jag inte ens kunda ändra ställning i sängen

Spinal har jag en kompis som fick för några månade sedan, den var helt otroligt bra sa hon.
    Hon skulle lätt kunna föda barn snart igen om hon fick den sa hon, det ger en hopp att höra sånt!

• hemlis

Även fast min nadra förlossning gick jättesnabbt och "bra" så upplevde jag den mycket mer smärtsam och jag skulle heller ALDRIG mer förda barn igen, jag har aldrig varit så säker på det som jag var då.
    Men nu sitter jag här med 5 dagar kvar till bf.

Men hellre den senare förlossningen, än den första eftersom det var över fort och om jag tar lite mer smärtlindring än bara lustgas den här gången så ska det nog gå bra.
    Problemet är ju att man ska hinna det, vill ha Spinal eller EDA.

Eftersom man vet hur det är att föda två barn utan bedövning så kan det nog inte bli värre

• hemlis

Pillson, jag har inte trott att jag har fått tagit EDA tidigare pga diskbråckoperation för många år sedan.
    Men nu har jag fått träffa en speciallist, narkosläkare på Karolinska som gjorde en bedämning och sa att det inte alls skulle vara några problem
    Men den ska gärna läggas av en speciallist, mitt stora bekymmer nu. är om jag inte får plats på KS när det väl är dags, man har ju blivit lite varnad för överbelastning i sommar.

Men han har skrivit en utlåtelse som jag har och han sa att alla inom Sthlm:s län vet vem han är, så det ska inte vara några problem även om jag skickas till något annat sjukhus i Sthlm.

Men ajg hoppas på KS.

Svar på tråden Smärtlindring