• Toppstenen

VIlket MVC i Stockholm?

Hej, plussade i förrgår och ska kontakta ett MVC. Är visserligen i vecka 5+4 men i Stockholm får man vara ute i god tid om man vill få plats... Vilket ställe rekommenderar ni andra som bor i stan? Jag bor på Kungsholmen så det naturliga vore väl Serafen, men jag funderar också på Mama Mia eller Barnmorskorna Gamla Stan.
    Tips, synpunkter?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-07 23:41:23:
    Uppdatering: skrivit in mig på Mama Mia nu. Höll på att få vänta till slutet av augusti (ringde i torsdags) men lyckades få en återbudstid i början av augusti. Om, om, om (törs knappt erkänns för mig själv att det hänt) jag kommer att kunna utnyttja tiden så återkommer jag med rapport!

• Svar på tråden VIlket MVC i Stockholm?
  • Sterna
    Gable skrev 2007-07-02 12:27:01 följande:
    Stämmer inte riktigt. Bor man i Sthlm har man rätt att välja vilket sjukhus man själv vill föda på. T ex jag hör till KS men vill föda på DS. Det är inga problem för mig att få föda där, bara de har plats. Det kan även vara så att det är fullt på sjukhuset man tillhör och då blir man hänvisad till ett annat sjukhus.Jag går hos en BM som är knuten till BB Stockholm, men jag kommer i alla fall inte att föda där, av vissa personliga orsaker.
    Nu är de sjukhus jag tog upp privatägda och därför gäller iten de vanliga reglerna.
    Du måste uppfylla vissa kriterier för att överhuvudtaget föda där men har du väl fått en plats så är du garanterad plats. Oavsett hur många som är inne och föder samtidigt.
  • Stella 79

Tack Tjet och Fiffiluran, då stämde min första känsla för dem! Jag känner mig trygg! =)

• Gable

Då missuppfattade jag ditt första inlägg.

Och bara för att vara petig... BB Stockholm och Södra BB är förlossningskliniker, inte sjukhus.

Sterna skrev 2007-07-02 22:31:15 följande:
    Nu är de sjukhus jag tog upp privatägda och därför gäller iten de vanliga reglerna.Du måste uppfylla vissa kriterier för att överhuvudtaget föda där men har du väl fått en plats så är du garanterad plats. Oavsett hur många som är inne och föder samtidigt.
  • Gotteråttan

Jag kan varmt rekommendera Barnmorskorna Östermalm, har också avtal med BB Stockholm. Ligger vid Kungliga Tennishallen och det är lätt att parkera.

• Sterna

Gable
    Tog även upp Danderyd som är privatägt av Praktikertjänst.

• Fröken NollÅtta
    Sterna skrev 2007-07-03 21:53:33 följande:
    Gable Tog även upp Danderyd som är privatägt av Praktikertjänst.
    Danderyd är inte privatägt.

BB Stockholm är populärt, men jag skulle inte vilja föda barn där. Mycket skitsnack om patienter bland personal, så neeej tack!!
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Sterna

Fröken NollÅtta
    Sorry, Danderyds Sjukhus AB drivs i bolagsform med vinsttänk i stället som andra sjukhus som får en budgett av landstinget.
    Även om själva bolaget ägs av landstinget.

Det är BB Stockholm som är ägt av Praktikertjänst.

• strawberrygirl

Ska gå på mamma mia söder, hos Hanna. nån som vet om hon är bra?

TS: Möjliget att du har 10/8?? Fick chansen på en återbudstid då men kan inte då vi är på kurs(inte i sthlm)..

• annananaa

Jag ska dit den tionde. :)

Jag har blivit rekomenderad Mama Mia och förstått att jag gjorde ett bra val (hoppas att jag fortsätter att tycka så).

strawberrygirl skrev 2007-07-29 19:37:04 följande:
    Ska gå på mamma mia söder, hos Hanna. nån som vet om hon är bra? TS: Möjliget att du har 10/8?? Fick chansen på en återbudstid då men kan inte då vi är på kurs(inte i sthlm)..
  • Johan70
    Gotteråttan skrev 2007-07-03 11:26:41 följande:

Jag kan varmt rekommendera Barnmorskorna Östermalm, har också avtal med BB Stockholm. Ligger vid Kungliga Tennishallen och det är lätt att parkera.

Det är väl de som numera ligger i Mood?
  • honutannick
    Johan70 skrev 2020-01-21 11:04:23 följande:

Det är väl de som numera ligger i Mood?

Mycket möjligt då tråden är från 2007... TS har troligtvis en tonåring vid det här laget
  • Johan70
    honutannick skrev 2020-01-21 11:14:34 följande:
    Mycket möjligt då tråden är från 2007... TS har troligtvis en tonåring vid det här laget
    Ja, men andras intressen för MVC i Stockholm torde ju vara fortsatt aktuellt. Det är ju inte trådens ålder som är av betydelse, utan trådens ämne. Flört
  • Johan70
    honutannick skrev 2020-01-21 11:14:34 följande:
    Ja, men andras intressen för MVC i Stockholm torde ju vara fortsatt aktuellt. Det är ju inte trådens ålder som är av betydelse, utan trådens ämne. Flört När jag sökte på ämnet, hittade jag massor med trådar här på Familjeliv, fast det borde räckt med en som borde fyllas på år efter år (tycker jag).
  • honutannick
    Johan70 skrev 2020-01-21 11:23:54 följande:

Ja, men andras intressen för MVC i Stockholm torde ju vara fortsatt aktuellt. Det är ju inte trådens ålder som är av betydelse, utan trådens ämne.  När jag sökte på ämnet, hittade jag massor med trådar här på Familjeliv, fast det borde räckt med en som borde fyllas på år efter år (tycker jag).

Ja det här du ju rätt i iofs, som alla namntrådar som borde slås ihop :)
Svar på tråden VIlket MVC i Stockholm?