Inlägg från: Lukas syskon |Visa alla inlägg
  • Lukas syskon

PANIK

Gravid med nr 2 v 13. Ettan är 1 1/2. Sörjde efter pojkens förlossning då jag kände att jag aldrig mer skulle vilja föda. Nu känns det ok. Jag fick info om Aurora barnmorska (som det heter i Kalmar)då det stod svår förlossning i jornalen. Var i chock och sov inte på 4 dygn. Tyckte det var för jobbigt att somna mellan amningarna, så jag satt och hade dödsångest över förlossningen. Vila mellan värkar-ha- inte nödvändigtvis...När edan äntligen bet tog det bara 15 min innan jag trodde jag skulle dö av utdrivningen (5-10 cm på 15 min...)+ att lillen mådde utdåligt och fick dras ut med klocka även när jag inte hade krystvärkar.

FÖRLÅT om jag skräms. Var inte meningen alla har vi våra trauman från förlossningar mer el mindre. Belöningen är obeskrivlig men föda kan jag klara mig utan!!! Skall hur som helst göra en rigorös förlossningsplan med Aurora om tex att jag inte vill bli igångsatt igen då hellre snittad. Jag vill ha eda så fort det går osv. Avvakta ett tag till så kommer kanske känslan att släppa något. Jag tror som någon sagt att vi är programmerade att glömma för att de flesta annars skulle föda mer än ett barn!!!
    LYCKA TILL!!! och massa kramar. Skitjobb vi får göra men vi får också högsta vinsten i belöning!

• Lukas syskon

menar flesta skulle INTE föda annars:)

Svar på tråden PANIK