• SophieJ

Mamma är död!

Herregud, vad ska jag göra?? Min älskade mamma har dog av cancer för 1 vecka sedan.... Mitt hjärta är så tungt av sorg, jag årkar snart inte bära det. *gråter* mamma, mamma varför var du tvungen att dö? Jag har inte äns gått ut skolan och börjat mitt vuxen liv. Jag behöver din kärlek i mitt liv. Jag älskar dig av hela mitt hjärta!

• Svar på tråden Mamma är död!
  • Majalena

Jag beklagar den stora sorgen. Vet vad du går igenom men jag miste min pappa hastigt. Det är 8 år sen nu men sorgen är stor och man längtar fortfarande efter honom.

• Marie4barn

Tänker på dig.....

Förlorade min mamma när jag var 15 år i cancer...så jag vet precis hur det känns...

Massor med kramar....

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mina Älskade Barn ♥¸.?°´¯) ♥
  • JuniBaby05

Beklagar sorgen, hoppas att du finner nåt i den här stunden som kan hjälpa dig att leva vidare.
    En dag i taget. Ett litet steg mot livet efter, även om jag vet att jag skulle kunna ge allt för att få tillbaka livet före, livet då min mama levde, skrattade och förgyllde allt med sin närvaro.

Min mamma gick hastigt bort för 2½ månad sen. Jag fattar det inte fortfarande. Att livet kan vara så orättvist.
    Jag kan bara säga till dig, håll ut, din mamma lever genom dig och hon skulle vilja att du förtsätter leva så gott du kan.

Det är svårt, jag vet, gråt, skrik, prata om det, det läker stundvis. Ärret kommer att vara kvar så länge vi lever.

Stor kram!

• mintchocolate

Beklagar verkligen sorgen, du finns i mina böner.
    Jag har inte varit med om samma sak, men jag tror, som många här skriver, att det är viktigt att prata av sig.

Kram!

• AnnikaEss

En stor kram från en som förlorade mamma till cancern för 11 år sedan... jag var då 24 och mamma hade varit sjuk av och till i många år...
    Saknaden är obeskrivlig, men jag lovar dig - den blir liiiiite lättare att hantera allterftersom tiden går...och det är värre att se någon lida.... väntar vårt andra barn om någon vecka och det smärtar mig enormt att mammam endast kan betrakta våra ljuvliga ungar fårn "sin sida"... för det är jag säker på att hon gör!!
    Jag tycker du ska tillåta dig själv att leva ut din sorg i precis den takt och storlek som ditt inre ber om.... du måste få sörja och tycka livet är precis så tokjävligt som det är när sådant här händer!!!!!!!
    En liten tröst är att det är vi efterlevande som lider... din mamma har redan gått vidare till ett bättre ställe, utan smärta!

KRAM !!!!!!

• Savannah73

Beklagar verkligen sorgen.
    Förstår precis hur du känner då jag själv förlorade min mamma i cancer för 3 veckor sedan...
    Saknaden går inte att beskriva i ord, men jag säger som några andra här i tråden: prata om henne och även med henne, det är viktigt att släppa ut både gråt och ord. Hon kommer fortfarande vara en del av ditt liv.
    Du får gärna skriva till mig.
    Många stora kramar!!

• Heli77

Kära TS, nu kan även jag säga hur det känns att mista sin älskade mamma.
    Min mamma dog imorse, till följd av sin cancer.

Jag förstår precis hur du känner det...
    Chock, sorg, saknad...men även lättnad över att lidandet är över.
    Många kramar till dig, från en medsyster i sorg!

Sigrid och Judith - mina vackra och underbara döttrar. Mamma älskar Er så!
  • Agneta jkpg

beklagar sorgen, jag vet hur tomheten känns samtidgt som det är blandat med ett lugn och en lättnad för att lidandet är över. min pappa dog i sin cancer förra söndagen.
    En stor kram

• LinusOliver

Livet är orättvist! Miste min syster i canser för snart ett år sedan!! Hatar cancer!! Sänder många styrke kramar till dig!! Kram Mia

• Nygge

Beklagar sorgen. Jag förlorade min mamma när jag var 19 år och det är bara så oändligt, fruktansvärt, förfärligt att mista sin mamma. Det finns inga kloka ord som kan göra livet lättare, men försök vara så snäll du kan mot dig själv och hitta personer i din omgivning som du kan prata med och få stöd av.

I dag kan jag säga att någon gång kommer det att kännas lättare än just nu. Den gigantiska översvallande sorgen kommer inte att vara för evigt, även om saknaden gör det.

Många kramar till dig

• bäbistokig

Usch usch usch...Jag blir så lessen när jag läser om alla er som har förlorat någon så nära..
    Jag vet inte vad jag kommer att ta mej till den dagen jag inte har min älskade mamma kvar.

*Kramar till er allihop*

~Stolt Mamma till Leah 20 Augusti 2006~
  • Fru U

Vill tipsa om en jättebra chat (på engelska). Alla som är där har förlorat en närstående och det förekommer inga troll eller ovårdat språk. Jag fick ett enormt stöd där när jag förlorade min mamma

http://www.groww.org/chat/gr.shtml

Live and let live
  • Snowgirl

Usch...jag beklagar så hemskt mycket. Vet inte vad mer jag kan säga än att jag verkligen beklagar. Kan inte själv föreställa mig ett liv utan min mamma .
    En stor kram till dig.

• Fia Lundbom

Nej usch vad hemskt och ledsamt.
    Jag vet inte vad jag tar mig till den dagen min Mor går bort.

Lider med dig - fast jag egentligen inte vet hur det är

• Lantismamman75an

Vill gärna rekommendera en underbar sida för alla er som förlorat någon. www.vimil.se Där kan man samtala med andra och läsa lite ifo om sorg m.m. Min mamma har fått enorm hjälp där när min styvfar dog! Kram!!

Svar på tråden Mamma är död!