• esperando

Min man har inga spermier

Hej. Vi har samma situation vi, men vi valde att gå adoptionsvägen istället. Önskar er lycka till med vad ni än väljer att göra!

• esperando

Så sa dom till oss också.
    mrs coon skrev 2007-07-03 16:54:39 följande:

Anledningen till att jag undrar över hur ni fått veta vad spermiebristen beror av är att våra läkare sa att det går det minsann inte att ta reda på! Detta skulle bero på att det har forskats alldeles för lite för att dom ska kunna göra några undersökningar för att få veta varför han inte har några spermier..
  • esperando

Likadant för oss!! Läkaren sa att det kan hända och att det är vanligare än man tror...ska kolla detta med manliga hormoner..har aldrig hört ..konstigt att dom inte nämde det för oss.

mrs coon skrev 2007-07-04 09:51:03 följande:

Det är ju mycket märkligt egentligen att dom säger så (om det nu är sant) med tanke på att den mesta forskningen som görs utförs utifrån ett manligt perspektiv..
    I vårt fall tycker vi att det är märkligt att han inte har några spermier när han bevisligen gjorde en tjej med barn när han var 17. "Tyvärr" bestämde dom sig för abort men kan spermier bara "försvinna"/sluta produceras?
  • esperando

Ringde fertilitetskliniken och frågade ang detta och har nu fått en tid...hm...VARFÖR sa dom inget innan??!!

Hallonsnöre skrev 2007-07-04 10:04:54 följande:
    Min man har behandlats med hormoner som ska få igång den egna spermie produktionen. Han har tagit Gonal- F och Pregnyl, hormoner som annars används vid IVF behandling av kvinnor. Han har fått igång spermie produktionen och vi har gjort två IVF/ICSI behandlingar, dock utan resultat. Men hans spermier är dugliga att göra mikroinjektion med. Dom är inte snabba nog att själva hitta till ägget, måste ha hjälp. (dom är få och inte så snabba, men dom finns iallafall ! ) Det tar tre månader att få upp spermieproduktionen med hjälp av dessa hormoner. Jag vet inte om det är något som skulle hjälpa er. Men hör gärna med er läkare ! Lycka till !
Svar på tråden Min man har inga spermier