• Rönnbär

Skönt med den här "diagnosen"!?

Vi fick samma besked.........men tror mer på att de inte hittat felet än på att det inte finns något fel.....blev gravid efter akupunktur på andra ivf´n. Sonen sover gott på soffan nu(8 mån).

Kan hela svängen med väntan o hopp o förtvivlan så jag håller en tumme för dig!

• Rönnbär

Kanske lite OT men ändå.....
    I serien "Vänner"  så kunde inte Monica o Chandler få barn pga?????  Som jag har för mig så passade de inte ihop enligt författarna i serien........nåt med sur miljö i livmodern o spermierna kunde inte överleva????? Enligt deras läkare i serien kunde de inte få barn tillsammans för att de inte passade ihop.............
    Var detta bara en bekväm twist för manusförfattarna eller finns det något korn sanning i det.........kanske finns mer forskning i USA????????

Jag nojjade såklart över detta men min läkare sa att det inte fanns några vetenskapliga belägg för det................men å andra sidan så var ju jorden platt för ett par hundra år sedan också..................

• Rönnbär

Du verkar ha stenkoll, Muskot. Jag såg det för lääänge sen .........

Men det där med ogästvänlig miljö????? Utreds det i sverige???

• Rönnbär

Hur kan man då få diagnoen oförklarligt barnlös om det finns test som inte har gjorts????? Har de missat mer på mig????  (Nu har jag ju en liten bebis så jag ska ju inte direkt klaga.)
    Är min utredning dåligt gjord?????

Vad för "test" har gjorts på er andra??????

Jag har fått Pergotime, spolat äggledare, ultraljudat vid äl(syntes ägg varje gång men i efterhand visade det sig vara en cysta som satt precis där ett ägg ska sitta och var precis lika stor som ett moget ägg på väg att släppa)
    Tagit div blodprov.....maken lämnat spermaprov.......kommer inte på nåt mer nu....
    Så här i efterhand tror jag att det var äl som inte fungerade..........hade kort cykel och kanske blev inte äggen "mogna"..........

• Rönnbär

Tack Muskot!

Fast det är jobbigt att veta varför det inte gick liksom!!!! Ska försöka oss på nr 2.....och då undrar man ju...........funkar kroppen??? ska man köra lite aku??? Eller ta de små eskimåerna direkt????
    För allt såg ju så braaaa ut enligt läkarna.....men man vill veta...blir ganska nojig av att inte veta....Det är alltid bättre att få ett konkret svar.......
    Barnlösheten är ju en sorgeprocess som aldrig får ett slut annars...........
    .....och  även om jag nu tillslut fick en liten jättesöt så undrar jag inte mindre för det???

Svar på tråden Skönt med den här "diagnosen"!?